Rökruta
Någon som hängt i en rökruta på rasterna? När var det? När försvann de? Vad hette kompisarna?
Någon som hängt i en rökruta på rasterna? När var det? När försvann de? Vad hette kompisarna?
Tro inte att jag skojar nu, men vad är rökruta? Jag förstår att det är något för dem som röker, men vad är rutan? Mina skolår tillbringade jag på utländska skolor och inga barn rökte vad jag vet.
Tro inte att jag skojar nu, men vad är rökruta? Jag förstår att det är något för dem som röker, men vad är rutan? Mina skolår tillbringade jag på utländska skolor och inga barn rökte vad jag vet.

Men hur kom det sig att barnen fick röka? Var det ingen som ingrep, lärare eller föräldrar?
Men hur kom det sig att barnen fick röka? Var det ingen som ingrep, lärare eller föräldrar?
Oftast försökte dom, men många föräldrar rökte ju själva och hade börjat när dom var små, svårt att predika samtidigt som man själv sitter med ciggen i mungipan. Och så fanns det inga åldersgränser för att köpa tobak så det gick hur bra som helst att köpa redan när man var 5 år gammal om man så ville. Tror att lagstadgad åldersgräns infördes 1998 eller om det var 99.
Oftast försökte dom, men många föräldrar rökte ju själva och hade börjat när dom var små, svårt att predika samtidigt som man själv sitter med ciggen i mungipan. Och så fanns det inga åldersgränser för att köpa tobak så det gick hur bra som helst att köpa redan när man var 5 år gammal om man så ville. Tror att lagstadgad åldersgräns infördes 1998 eller om det var 99.Någon som hängt i en rökruta på rasterna? När var det? När försvann de? Vad hette kompisarna?