• mona83

Varför kör ni med "Barn i bilen"-skylt utan barn med?

Maria 164 skrev 2014-09-27 18:32:24 följande:

Fast barn är oberäknerliga, och man skulle nog vara en robot om man inte reagerade när ens bebis utan  förvarning kaskadkräks, ens tvååring lyckas åla ur bältesselen med armarna och ser ut att när som helst komma på tricket med spännet också, eller barn i vilken ålder som helst plötsligt gallskriker av sina lungors fulla kraft bakom ens rygg...  barn i bil-skylten borde alltså fylla samma funktion som övningskörskylten och vara rätt praktisk information för bakomliggande.

Däremot tror jag inte jag sett en sån där barnskylt sedan jag själv var barn... synd, jag vill ha fler skyltar!

Fast om min bebis kaskadkräks så måste jag ju ändå stanna bilen för att kunna ta reda på det. Om ungen bakom mig gallskriker så kan jag heller inget göra förrän bilen står still. Borde dom flesta som kör bil med barn förstå?
    L.O.V.E
  • mona83
    gullan83 skrev 2014-09-27 22:55:36 följande:

jag har denna skylten i min bil skall ja alltså behöva plocka bort den VARJE gång ja kört och lämnat barnen till skola och dagis för sedan köra till jobbet men när ja lastat in barnen så får skylten åka upp igen???? de finns ju dom som har samma skylt men fastklistrad på rutan hur skall dom ta bort den??? även om ja har skylten uppe så ligger folk i röven på mig... jag tycker folk borde ha mera vett att hålla avståndet när de ser skylten OCH att barnen är i bilen... skulle ja behöva väja eller snabb bromsa såkör dom ju rakt in i min bil.. 

Det är nog lätt för bakomvarande att göra i vilket fall om den framför gör en sån manöver och den bakom ligger för nära med eller utan barn i bilen. 
    Hålla avstånd ska man ALLTID göra oavsett, just för att inte köra in bilen framför. Så i det avseendet fyller inte skylten nån funktion. Alla som har körkort har lärt sig på körskolan om att hålla avstånd.
    L.O.V.E
Svar på tråden Varför kör ni med "Barn i bilen"-skylt utan barn med?