• Batmamba

Varför kör ni med "Barn i bilen"-skylt utan barn med?

De där skyltarna är ju helt meningslösa ändå! Om folk skiter i andras säkerhet gör de nog det oavsett. Dessutom brukar det vara så liten text på skyltarna så om bakomvarande bilist ser dem håller de för kort avstånd.

Fattar inte varför skylten finns. Själv är jag aktsam om alla medmänniskor, stora som små. Och det tror jag gäller de flesta.

• Batmamba
    Chrysabelle skrev 2014-09-28 12:36:24 följande:

Då riskerar man att behöva betala rutan på bilen. Först ringer man, sen försöker man slå sönder rutan. Det är inte säkert man lyckas med det heller.

OM så är fallet tror jag ändå att jag skulle välja att betala rutan framför att se en hund eller litet barn dö av värmeslag.
  • Batmamba
    MTL skrev 2014-09-29 12:05:38 följande:

Jag var på väg att krocka när en bil sladdade in framför mig. Fick välja mellan att köra in i bilen eller försöka krocka med räcket och hann faktiskt tänka att det kan sitta ett barn bak i bilen så valde räcket fast det innebar större risk för mig.

Men någons mamma, pojkvän, morfar, bästa vän etc hade du kunnat tänka dig att köra in i? Man vill väl inte krocka med någon, oavsett ålder? Förklara gärna för en som inte förstår!
  • Batmamba
    MTL skrev 2014-09-29 12:05:38 följande:

Jag var på väg att krocka när en bil sladdade in framför mig. Fick välja mellan att köra in i bilen eller försöka krocka med räcket och hann faktiskt tänka att det kan sitta ett barn bak i bilen så valde räcket fast det innebar större risk för mig.

Sorry, läste lite för fort innan jag svarade förut! Ska jag tolka dig som att du sätter ett barns liv före ditt eget, men inte en vuxens?
Svar på tråden Varför kör ni med "Barn i bilen"-skylt utan barn med?