sina skrev 2014-10-06 09:25:32 följande:
Tack, allihop!
Jag har en inre röst som säger "men man går väl ändå inte i pyjamas på dagen!!!", men kan inte riktigt försvara mitt ställningstagande när barnet ber om att få ha polispyjamasen på förskolan. Än så länge har min kompromiss varit att behandla pyjamaströjorna som vilka tröjor som helst - inte gå i samma tröja man har sovit i, men en ren tröja är en ren tröja, oavsett vilken avdelning den köptes på. Skönt att jag inte är ensam, i alla fall. Och skulle barnet vilja gå i skelettpyjamasen så kommer hon att få det.
Det är så olika hurdana barn man har, det finns barn som inte har några problem alls med att byta kläder och då kan jag förstå att föräldrarna tycker att det är konstigt att man "låter barnet" gå i pyjamas. Min son har hatat att byta kläder jämt (förutom de 4 första månaderna typ) och jag är glad om han är någorlunda ren. När jag ser uppklädda barn med accessoarer och obekväma kläder blir jag helt förundrar, men deras barn kanske inte bryr sig. Eller så har de blivit tvingade/hotade/mutade - vilket är något jag undviker. Skulle aldrig lägga en timme på att få av honom den rena tröjan han har sovit i bara av ren princip :) Han luktar gott och är ren, det räcker :)