Brumma skrev 2014-10-01 08:39:48 följande:
Tur att inte mamman gav upp? Jösses, vad ska man säga...
Hur är det TUR att ngn kämpar för att göra det sämre för barnet, gå emot både barnets vilja och domar från rätten?
Hon snackar inte skit om barnet, hon beskriver läget.
Pappan tröttnade inte på att ta ansvar - mamman lät honom inte.
Hur är det med låsförmågan? Hur kommer det sig att du inte lyckas läsa vad som står utan gör en helt egen liten historia?
Är du bonusmamma som försöker göra det bästa av en ohållbar situation? Är du pappa som blir motarbetad av mamman hela tiden? Är du barnet som blir fråntagen rätten till båda sina föräldrar pga att mamma anser sig ha ensamrätt? Eller är du mamman som går in för att förstöra relationen mellan sitt barn och pappan?
Eller hur relaterar du till tråden? Är uppriktigt nyfiken eftersom det är väldigt tydligt att du läser in helt andra saker än vad som berättas...
Nej, jag lever i en stabil kärnfamilj utan drama. Både jag och min make är uppväxta i stabila kärnfamiljer.
Men jag har arbetat med ungdomar med problematik. Dessa barn är ofta från splittrade familjer där ingen ville kämpa för dom. När det sedan blir ett problembeteende hos tonåringen så tar föräldrarna avstånd och skyller på varandra. Ingen kan se sin egna roll i barnets problem och det blir barnet som får skulden och blir avvisat. Det är sorgligt!
Tonåringarna säger ofta " ingen vill ha mig" vilket är ett tydligt uttryck för att barnet behövde någon som kämpade. Problemen kommer just PGA separationen och det faktum att ingen orkade med följderna denna fick hos barnet.
Att TS hoppar på en tonåring och kallar denna saker är avskyvärt! Att inte ta del i ett barns uppfostran och sedan peka finger är riktigt fult. Denna tråd har inget syfte mer än att peka finger. Barnet är ett offer och mamman har gjort vad varje förälder borde göra, kämpat till 100% för vad hon trodde var bäst för barnet.