Inlägg från: Anonym (Hade rätt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hade rätt)

ljug

Nu efter 15 år så har man fått facit.
    En biomamma som aldrig har haft fel enligt sig själv. Ljuger för att få sin vilja igenom.
    Hon bestämmer och hon har alltid rätt.
    Nu är hon överkörd bonus kör över henne fullständigt bonus styr.
    Bonus ljuger, går bakom ryggen på sina vänner.
    Allt för att få som man vill...
    Man lär sig av omgivningen.
    Tillägger att bonus bott vh hos oss så det är svårt o har varit svårt att ändra beteendet.
    Så går det med en biomamma som får bestämma över hela situationen
    För Guds skull be era män sätta ner foten om dom inte gör det!!!

• Svar på tråden ljug
  • Anonym (Hade rätt)
    Anonym ("...") skrev 2014-09-27 21:32:47 följande:

Det är lätt att kritisera andra. Pappan har ju inte tagit del av barnets uppfostran överhuvudtaget! Att sedan sitta och gnälla över att mamman gör fel är ju fel. Hon har fått ta hand om deras barn själv, det är nog inte så lätt alla gånger. Han kan ju försöka gnälla om uppfostran den dagen han tagit hand om sitt egna barn...

Men visst.. Ni kan ju sitta utanför och peka finger och döma.

Vore det så svårt och så jobbigt så hade man inte kämpat för vh.

Bråkat o ljugit
  • Anonym (Hade rätt)
    Anonym ("...") skrev 2014-09-27 21:32:47 följande:

Det är lätt att kritisera andra. Pappan har ju inte tagit del av barnets uppfostran överhuvudtaget! Att sedan sitta och gnälla över att mamman gör fel är ju fel. Hon har fått ta hand om deras barn själv, det är nog inte så lätt alla gånger. Han kan ju försöka gnälla om uppfostran den dagen han tagit hand om sitt egna barn...

Men visst.. Ni kan ju sitta utanför och peka finger och döma.

Tycker inte att du ska säga som du gör när du inte vet ett dugg om omständigheterna omkring vh eller inte det är inte vårat val.

Vi hade helst haft vh hos mamman.

Nu kom facit
  • Anonym (Hade rätt)

För Guds skull be era män sätta ner foten om dom inte gör det!!!

• Anonym (Hade rätt)

Varför vi har vh har ni ingen aning om. Ändå hoppar ni på mig o min familj och säger att min man är en dålig pappa.

Vi har haft vv.

Men pga bråk bråk bråk. En kvinna som gör livet surt o efter flera vårdnadstvister där två stycken dömde vv o den tredje vh pga att dom sa att samarbetet kommer ej fungera.

Barnet fick välja.

Barnet sa vv

Men skulle denne vara tvungen att välja vh på något ställe så blev det hos oss med orden vi har varann o modern ensam.

Modern passade även på i den vevan att inhandla till bonus saker som denne önskat sig.

Så ja kom med anklagelser ni......

• Anonym (Hade rätt)
    Anonym (solsken) skrev 2014-09-27 22:57:05 följande:
    Varför satte inte din man ner foten? Borde han gjort det för sonens skull? Misslyckades han som pappa genom att inte kämpa mer?
    Jo med facit i hand så skulle han gjort det. Tanken då var att han orkade inte kämpa mer o att det skulle vara skönt för bonus att slippa två kämpande föräldrar. Han gav upp! För barnets skull o lät biomamman styra.

Jag önskade att han skulle sätta ner foten. Sagt ifrån. Visat att det fanns två föräldrar . Mamman ansåg att hon hade all rätt i allt.

Hon styrde o ställde..,

Nu har vi facit! Go o rar bonus så länge det ser ut som denne vill men blir det ett nej eller inte som denne vill så ljuger man eller behåller allt inom sig.

Precis som biomamman. Ljuger ljuger ljuger för att få som man vill
  • Anonym (Hade rätt)
    Ess skrev 2014-09-27 22:49:26 följande:

Efter 15 år så borde barnet nu va vuxet, så sluta bry dig helt enkelt.
    Hen lär nog upptäcka den hårda vägen att man blir bemött som man förtjänar.

Du har helt rätt!

Tycker bara att det är lite sorgligt att det jag trodde skulle hända har hänt.

Tror inte att min bonus är ensam.

En del av dessa bonusbarn är vana att få som man vill o är vana att föräldrar ljuger o kämpar o bråkar för att få sin vilja igenom.

De liksom styr universum.
  • Anonym (Hade rätt)
    Anonym (solsken) skrev 2014-09-27 23:12:42 följande:
    Så egentligen var det väl lika mycket din mans fel att barnet blivit misslyckat?? Varför är du inte förbannad på honom?
    Ja visst! Men han är ärligheten själv.

Men visst är det hans fel att bonus inte bott mer här.

Men....det går till en viss gräns sen orkar man inte. Man har ett liv, jobb, familj man kan inte kämpa år efter år
  • Anonym (Hade rätt)

Oj vilket rama väsen det är här inne.

Det är inte ovanligt att man ärver olika saker ifrån sina föräldrar. Våran ena dotter är väldigt lik mig i sätt o utseende medan den andre är lik min man till sätt.

Bonus blev väldigt lik sin mamma och med det fick lära sig, ärva sidan där det är okej att gå bakom folks rygg, okej att ljuga, okej att köra över även sina vänner för sin egen skull.

Jag är inte sådan person. Jag tycker väldigt illa om oärligheten. Därför har jag aldrig gillat bions spel.

Jag har bett min man ställa ner foten ordentligt flera gånger o han har gjort det ibland o ibland inte pga ? Att han inte vill stri med ett x hela tiden.

Det finns dom personer som inte ger sig förrens dom får som dom vill.

Jag har sett o sagt att barnet lär sig ju att ljuga och hur ska det bli när barnet inte får som barnet vill?

Nu börjar det visa sig=facit

Inget man kan göra så mycket åt utan bara konstatera fakta. Läser många trådar här på FL där biomamman styr o ställer o där pappan är lite mes o bonusmamman ska inte lägga sig i osv

• Anonym (Hade rätt)
    Påven Johanna skrev 2014-09-28 09:29:36 följande:
    Du kan väl återkomma med facit över de ungar som ni tydligen orkat ta hand om. 
    Tror du att vi har vh pga att vi inte orkar ?

Säg det till alla mammor o pappor som kämpar i vårdnadstvister. Tror du att man kämpar, tar tid, lägger ut pengar pga att man inte orkar?

Ni som säger att man ska slåss för vv tills man dör har ni själva varit mitt i en tvist?

Sen är det så att har man genomgått fler än en tvist så klassar dom det ibland för att det är lönlöst för föräldrarna att kunna samarbeta och därav bäst med gemensam vårdnad men vh på ett ställe.

Så sa advokaten min man hade.
Svar på tråden ljug