Inlägg från: Anonym (Helt rätt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Helt rätt)

ljug

Anonym ("...") skrev 2014-09-27 23:18:25 följande:

Så han orkade inte kämpa för sitt egna barn?? Han gav upp om sitt barn? Tur att mamman fortsatte kämpa då! Varje barn förtjänar föräldrar som ALLTID kämpar och aldrig ger upp. Mamman kämpade iallafall oavbrutet för det hon anser vara bäst för sitt barn.

Ska ni som gav upp och uppenbarligen sket i vilket sitta och anklaga en mamma som aldrig gav upp?

Vill du verkligen ha en man som inte " orkar" och " ger upp" när det handlar om hans barn? Vill du verkligen ha en man som inte står upp för vad han tycker?

Hoppas att han aldrig skaffar fler barn

Har du varit delaktig i en vårdnadstvist? Har du varit det flera gånger?

Om ja då vet du att det är jobbigt för barn.

Om nej så kan jag berätta att mer än sanning kommer fram plus att det är väldigt jobbigt för barn.

Det kan efter 2 st sluta med att en blir av med vårdnad helt pga samarbetsproblem.

Samarbetsproblem kan vara från ett håll.

Så om du/ni ej varit där så vet ni inte hur det är
  • Anonym (Helt rätt)

Hur ska jag kunna kritisera mig själv i detta?

Jag varken får eller kan ta över någon mammaroll. Jag kan inte lägga mig i och ändra på saker och ting.

Min man har förklarat gång på gång att ljuger det gör man inte!

Vi ljuger inte i vår familj, vi kör inte över folk. Däremot så är bonus van med det ifrån sin mamma.

Varför ska jag kritisera mig själv för detta?

• Anonym (Helt rätt)
    Anonym (Ano) skrev 2014-09-28 09:34:19 följande:
    Men snäll nån, du saknar ju helt självkritik. Så vansinnigt självgod och onyanserad.
    Klart att bonus måste må dåligt med en sådan person i sitt liv.f
    Bonus mår inte dåligt!!!!!

Läs vad jag skriver. Hen mår inte ett dugg dåligt men däremot kommer hen kanske att göra det om det fortsätter att ljugas o köras över folk. Då vänner kommer att ilskna till o tröttna. Om det nu kommer att gå så långt?
  • Anonym (Helt rätt)
    Anonym (solsken) skrev 2014-09-28 21:57:33 följande:
    Jag beskyller inte dig för bonusens kassa uppfostran. Däremot beskyller jag dig för din bristande självinsikt och din oförmåga att se på saken mer nyanserat.
    Förstår inte vad du menar. (Ej nedlåtet skrivet utan på riktigt) du får gärna förklara med andra ord.
  • Anonym (Helt rätt)
    Anonym (solsken) skrev 2014-09-29 08:57:26 följande:
    Du är inte (och har inte varit) ansvarig för bonussonens uppfostran. Hans uppfostran är ju föräldrarnas ansvar. Det är med andra ord inte ditt fel att det gått snett för bonusen.

Men som jag precis nämnde är bonussonens uppfostran föräldrarnas ansvar. Och eftersom bonusen är deras gemensamma ansvar är det bådas fel om det gått fel. De har kanske begått olika misstag men ingen av dem är oskyldig. Din man är väl skyldig till att ha varit för passiv känns det som när han låtit mamman härja fritt utan att ingripa tillräckligt.

Du verkar se på situationen alldeles för onyanserat. Världen är sällan svart och vit som du verkar vilja ha det till när du lägger all skuld på mamman och ser på din man som oskyldig.
    Måste skriva alias hela tiden så helt rätt o hade rätt är jag TS

Tack för att du förtydligade. Jag håller med Brumma ibland kan man inte får inte vara delaktig. Hur mycket man än strider.

Detta vet man om man varit delaktig i tvister. Jäkligt orättvist är livet för många föräldrar. Stor saknad o sorg över att ej få vara delaktig.

Så detta barn har uppfostrats av mamman som skulle bestämma styra och ställa själv. Hon såg min man som barnvakt.

Listan är lång om vad som sagts o gjorts.
Svar på tråden ljug