• Kalaspuffen

Brygga te i kaffebryggare?

Jag trodde jag var jättesmart när jag kom på att man kunde göra te i kaffebryggaren. Vi dricker inte te så ofta men jag tycker det är bökigt att koka upp vatten och hålla på och sila teet. När min man såg detta så sa han att så kan man ju absolut inte göra och det verkade vara något som alla visste utom jag.

Eftersom det bara är te i själva filterhållaren och i kannan och de går att diska ur så borde väl det gå bra... eller?

• Svar på tråden Brygga te i kaffebryggare?
  • MoaMajken

Hej du,

jag har bryggt te varje morgon de senaste 10 åren
    Nu har vi dock dubbelbryggare då te brukar "ta smak" av kaffet.....
    Det är ju bara att sätta i ett pappersfilter o sen fylla på med teblad.

• seafree

Jo men visst är det fiffigt att ha en "tebryggare".... håller med föregående talare om att te tar lätt smak av kaffe!

• Jennie Brunflo

Javisst går det bra!

De allra flesta som gör så har en tebryggare eftersom te tar till sig kaffesmaken om man använder samma.
    I övrigt är det jättevanligt att brygga te i kaffebryggaren.

• anilova

Går går det väl, men det blir inte särskilt gott, jämfört med att låta teet dra i kanna. Men har man mjölk i så märks det inte så stor skillnad, och jämfört med påste spelar det inte någon större roll...

• Kalaspuffen

Tack för svaren! Jag tyckte det var en jättebra idé igår, teet smakade jättegott och tog ingen smak av kaffe vad jag kunde känna... tills idag när jag skulle brygga kaffe och det smakade Earl Grey... inte så gott däremot. Får nog bli koka vatten på spisen i alla fall... Hate it when I´m wrong!

• Zenobia

Det finns te bryggare ute i handeln också. Man häller te i en kanna och så fyller man på en sil med te. Sen kokar man upp allt =)

• Rigmor Mortis

Kalaspuffen - koka vatten på spisen är ju jättejobbigt! Skaffa vattenkokare istället, går mycket fortare (och så går det åt mindre energi)

Svar på tråden Brygga te i kaffebryggare?