• Brumma
    Anonym (Inte helt ok...) skrev 2014-09-29 09:44:00 följande:
    Vi hoppas alla att det ska gå bra för TS och hela familjen - faktiskt har inte en enda hittills sagt "jag hoppas det går år helvete".

Det som slår mig är att vi som INTE älskar våra bonusar gärna försöker sprida förståelse och insikt, så att föräldern kan ha mer tålamod med en partner som kan ha gjort ett av de svåraste valen i sitt liv (för MMig var det det; jag hade lovat migsjälv att aldrig dra på mig barn, ens egna, och nu har jag två, som inte ens är mina) 

Vi försöker hjälpa och förklara - medan ni som varit lyckliga nog att tycka om, älska och önska er era bonusar kallar oss "dårar" och smutskastar oss.

Jag skulle gärna älska mina bonusar - om inte annat för att det skulle göra MITT liv lättare, men det gör jag inte - och därför är jag en dåre?

Om jag pekar ut en random människa på ditt jobb, som du pratar med dagligen, och säger "Älska honom" kan du verkligen göra det på kommando då?

Du tycker inte själv att du låter lite fördömande och surtantigt? Troligen inte. Men i fall att...
    Ursäkta men var snäll och dra inte över en gräns. Och klumpa inte ihop mig i ngt "ni". Jag har haft lyckan att älska min bonus och jag smutskastar definitivt inte ngn som inte älskar sin bonus. Inte heller kallar jag er dårar...

Ett tips i all välmening - vill man inte själv bli baktalar, hopskar med andra, dragen över en gräns eller smutskastad så är det en fördel om man inte för samma sak själv. Man blir ofta bemött såsom man bemöter andra...
Svar på tråden Ta steget?