Inlägg från: Anonym (C) |Visa alla inlägg
  • Anonym (C)

Hur säkra var ni på abort?

Ja, jag var säker och övervägde inte ens att behålla. Det var helt fel tidpunkt att få en bebis och jag ville absolut inte.

• Anonym (C)
    Anonym (bombsäker) skrev 2014-09-29 16:30:33 följande:

C: hur gammal var du och skulle du göra samma idag? För mig har det bara gått ett halvår så jag har inte hunnit ändra inställning än...

Jag var 28 år, har två barn, pluggar en krävande utbildning och hade planer på att separera. Nu har jag separerat och skulle göra abort utan att tveka om jag blev gravid idag.
  • Anonym (C)
    Anonym (bombsäker) skrev 2014-09-29 16:41:33 följande:

C: Så du tyckte inte det var jobbigt, trots att du hade barn? En del säger ju att det känns annorlunda efter att man redan har barn. Fast det tror jag inte att jag skulle känna heller. jag ser inte abort som att man dödar ett barn, för mig är det mer som en cellklump.

Nej, inte alls. Men jag gjorde abort så tidigt jag kunde så jag såg det inte heller som att jag dödade ett barn.

När jag blev gravid med mina barn var det såklart helt annorlunda, då ville jag gärna ha barn och var då bara lycklig över att vara gravid :)

När jag gjorde abort visste jag ju vilken omställning det skulle bli med en bebis och då kände jag ingen glädje, bara att det var sån otrolig otur att jag blivit gravid.
Svar på tråden Hur säkra var ni på abort?