• Anonym (Kontoret)

ni som arbetar på kontor / administration på sjukhus, vad är du utbildad till ?

Hej. Jag har alltid vetat att jag vill arbeta på kontor någonstans men inte riktigt med vad. Så jag undrar vad ni som arbetar på kontor eller liknande har för utbildning, titel och vad er arbetsuppgift är ? Samt vad har ni för lön ?

Har studerat 1 år till socionom och funderade då på enhetschef inom äldrevården. Jag älskar att hjälpa människor och vistas i kontorsmiljön. Nu är jag förvirrad och vill så fort som möjligt börja studera igen. Älskar sjukhusmiljön också men vill inte bli sjuksköterska, kan man bli något inom administration/kontor där ?

• Svar på tråden ni som arbetar på kontor / administration på sjukhus, vad är du utbildad till ?
  • Mrs Moneybags

Om du funderar på ett chefsjobb i framtiden så råder jag dig att läsa HR eller ekonomi.

För att bli sekreterare inom vården har du säkert redan rätt kvalifikationer, du har ju genomgånget gymnasium och ett års högskoleutbildning. 

• Anonym (kontor)

De som jobbar med administration i vården är förmodligen läkarsekreterare, medicinska sekreterare eller vårdadministratörer.  I många fall är läkarsekreterare, medicinsk sekreterare och vårdadministratörer samma yrke men det kallas olika i olika landsting. Det finns högskoleutbildningar, YH-utbildningar och distansutbildningar.

Svar på tråden ni som arbetar på kontor / administration på sjukhus, vad är du utbildad till ?