Inlägg från: kotten86 |Visa alla inlägg
  • kotten86

Hårbottens problem,hjälp!

Har problem med min hårbotten. Först sved det och  gjorde ont vid hårfästerna som ligger närmast pannan, samt mjäll,klåda. Dock ingen rodnad eller så. Dock kunde det komma upp skårpa för man kliar ju^^

Gick till en hudläkare som sa utan att titta i hårbotten att jag skulle köra mjällschampoo som tar bort svamp ur hårbotten(ketokonazol )

Köpte det och körde det. Nu är min hårbotten dubbelt så torr,kliar ännu mer och ännu mer känslig.

Så gah vad ska man ta för att behandla problemen?

• Svar på tråden Hårbottens problem,hjälp!
  • kotten86

Den hudläkare jag var hos sa att en hudläkare inte kan nåt om hårbottens problem.

Ska tillägga: att hårbotten blev väldig illa behandlat. Var hos frisören som blekte håret. Krävdes 3besök för att dom missfärgade håret, detta på 1 vecka. På 3 besöket så brände det i min hårbotten och jag tappade lite hår. Sen dess har mitt hårbotten varit snustorr. Gått 2 månader nu sen jag var hos frissan.

Övriga håret har jag kört hårinpackningar så att de blir mjuk och det har ju funkat. Kör i vanliga fall schampoo,balsam och hårinpackning som Jag köper hos frisören som är anpassat för skadat hår.

Igår så testade jag olivolja i hårbotten och på längderna. ( eftersom det där svampmedelet torkade också ut håret på längderna).

Efter 1timme så var hårbotten torr igen och håret, det sög åt sig av allt.

Så ja nog är det torrt alltid.

Var skeptisk när ja la i det då det såg så himla fett ut.

Så får väl köra 2gge i veckan med olivolja tills hårbotten är back igen.

Håret blev otroligt glansigt och fick volym igen, hårbotten är fortfarande torr på vissa ställen. Men så det funkade i alla fall:)

Svar på tråden Hårbottens problem,hjälp!