Vad göra för att öka min lust?
Hej, jag hoppas och tror att det finns många som läser detta som har idéer och tankar som kan hjälp mig. Jag och min man har ett gemensamt problem som handlar om att vi har olika stor lust till sex. Min man har en betydligt större drift och lust än jag och detta är ett problem för oss eftersom jag inte kan möta hans lust fullt ut. Ja, egentligen är det kanske mest hans problem skulle man kunna säga eftersom jag är ganska nöjd med situationen som den är, MEN det är ett problem för mig att han inte är nöjd - därav det gemensamma problemet. Jag skulle verkligen inte ha något emot att ha större lust, tvärtom, och därför vill jag hitta sätt att nå dit. Vad göra?
Kan nämnas att vi numera kan prata ganska öppet om detta (tidigare blev jag alltid ledsen och kände mig dålig och ifrågasatt) - och det är ju en bra förutsättning. Jag har slutat med p-piller sedan ett par år och tyckte att lusten kom tillbaka något efter det. Barnen är i skolåldern, så det går inte att skylla på att jag nyligen fött barn. Jag äter L-Argiplex, kan känna viss skillnad, men inget dramatiskt precis. När vi har sex njuter vi båda mycket. Vi har testat sexleksaker, att se på "sexiga" bilder och filmer, läsa sexnoveller - vilket kan tända mig där och då, ja ni hör att vi gjort en del, men faktum kvarstår att jag önskar en större längtan efter sex, att verkligen vara sugen på min man oftare - mer än en gång i veckan eller varannan vecka.
Det finns säkert vissa som läser detta som tycker att det jag beskriver inte verkar som en problematisk situation (och såklart finns det många som har det sju resor värre det inser jag), men för oss är det inte tillräckligt bra som det är och det är därför jag nu provar att skriva här för att se om det går att få lite inspiration från andra.
Min man är mer frigjord än jag, har lätt att fantisera och tänder väldigt lätt, har lätt för att prata om allt möjligt som gäller sex. Här är vi ganska olika.
Vilket är då mitt mål? Jo, att oftare längta efter sex, att tycka att sex är något roligt, skojigt, inget allvarligt, och att lättare bli upphetsad. Tips?
Stort tack till er som tar er tid att svara!