• Rosa72

Vad göra för att öka min lust?

Hej, jag hoppas och tror att det finns många som läser detta som har idéer och tankar som kan hjälp mig. Jag och min man har ett gemensamt problem som handlar om att vi har olika stor lust till sex. Min man har en betydligt större drift och lust än jag och detta är ett problem för oss eftersom jag inte kan möta hans lust fullt ut. Ja, egentligen är det kanske mest hans problem skulle man kunna säga eftersom jag är ganska nöjd med situationen som den är, MEN det är ett problem för mig att han inte är nöjd - därav det gemensamma problemet. Jag skulle verkligen inte ha något emot att ha större lust, tvärtom, och därför vill jag hitta sätt att nå dit. Vad göra?

Kan nämnas att vi numera kan prata ganska öppet om detta (tidigare blev jag alltid ledsen och kände mig dålig och ifrågasatt) - och det är ju en bra förutsättning. Jag har slutat med p-piller sedan ett par år och tyckte att lusten kom tillbaka något efter det. Barnen är i skolåldern, så det går inte att skylla på att jag nyligen fött barn. Jag äter L-Argiplex, kan känna viss skillnad, men inget dramatiskt precis. När vi har sex njuter vi båda mycket. Vi har testat sexleksaker, att se på "sexiga" bilder och filmer, läsa sexnoveller - vilket kan tända mig där och då, ja ni hör att vi gjort en del, men faktum kvarstår att jag önskar en större längtan efter sex, att verkligen vara sugen på min man oftare - mer än en gång i veckan eller varannan vecka.

Det finns säkert vissa som läser detta som tycker att det jag beskriver inte verkar som en problematisk situation (och såklart finns det många som har det sju resor värre det inser jag), men för oss är det inte tillräckligt bra som det är och det är därför jag nu provar att skriva här för att se om det går att få lite inspiration från andra. 

Min man är mer frigjord än jag, har lätt att fantisera och tänder väldigt lätt, har lätt för att prata om allt möjligt som gäller sex. Här är vi ganska olika.
    Vilket är då mitt mål? Jo, att oftare längta efter sex, att tycka att sex är något roligt, skojigt, inget allvarligt, och att lättare bli upphetsad. Tips? 

Stort tack till er som tar er tid att svara!

• Svar på tråden Vad göra för att öka min lust?
  • Anonym (kille)

Du ska inte ha så stora förväntningar och planer på dej själv! Ta det mer som det kommer, låter på dig som att det är ett stort krav att du ska vara kåt var vecka o så.
    Men inte alltid det blir så (som du säkert märkt)..
    Visst du kan fantisera om honom eller om er båda i olika scenarion o försöka fantisera ihop något riktigt snuskigt.. Men ändå, låter som du sätter för stor press på dig själv..

• Q tankar

Tänker att det är svårt att mäta sig mot den som har mer lust - om du gör det kommer du alltid att vara den som "inte vill" tillräckligt ofta!!

Har min övertygelse i att man måste beaka sin egen sexualitet - och för din del handlar det om att komma fram till att du är okej även om du inte vill sexa så ofta som din man. 

När det gäller din man så har han ett himla stort ansvar i hur du känner dig - han måste ta större ansvar för sin sexualitet - och du måste tillåta dig själva att tycka att det är okej att han tillfredställer sig själv, både med dig nära och när du är frånvarande. 

Jag lever sedan något år med en man som har mycket mindre sexlust än vad jag har. Jag har tränat och tränar på att uppskatta kvalitet i stället för kvantitet men mina man.... det innebär att kvantiteten står jag för själv ganska ofta med honom bara liggandes i hans famn.

Vi möts i det. Jag säger inte att det är lätt men det vi jobbar för innebär att han duger med sin sexlust i mina ögon och att jag duger men min sexlut i hans ögon. vi kompenserar våra respektive skillnader gentimot varandra - utan att kräva att den ene ska ligga mer eller att den andre ska vilja ligga mindre.

Kan tänka mig att det är lättare som man med mer lust till sex, att se större möjligheter för kvinnan att "bjuda till". För mig som kvinna är det OMöjligt att ha penetrationssex men en man som inte är sexuellt upphetsad. får erektion

"Amare et sapere vix deo conceditor"
  • manfrsthlm

låter mer som att du inte tänder på han längre,har man attraktion till varann så kommer kåtheten som ett brev på posten

• Q tankar
    Den smet iväg innan jag hade korrekturläst - vi tar om detta (jag som gillar att multipla mina inlägg ) så...

...jag änker att det är svårt att mäta sig mot den som har mer lust - om du gör det kommer du alltid att vara den som "inte vill" tillräckligt ofta!!

Har min övertygelse i att man måste beaka sin egen sexualitet - och för din del handlar det om att komma fram till att du är en sexuell varelse - även om du inte vill ha sex så ofta som din man. 

När det gäller din man så har han ett himla stort ansvar i hur du känner dig - han måste ta ett större ansvar för sin egen sexualitet - och du måste tillåta dig själva att tycka att det är okej att han tillfredställer sig själv, både med dig nära och när du är frånvarande. 

Jag lever sedan något år med en man som har mycket mindre sexlust än vad jag har. Jag har tränat och tränar fortfarande på att uppskatta kvalitet i stället för kvantitet med mina man.... det innebär att kvantiteten står jag för själv - ganska ofta bara liggandes i hans famn medan jag tillfredställer mig själv. För när vi väl har sex (1g/v) så har vi det fantastiskt  (också).

Vi möts i det. Jag säger inte att det är lätt men det vi jobbar för innebär att han blir tillräcklig med sin sexlust i mina ögon och att jag duger med min sexlut i hans ögon. Vi kompenserar varandras skillnader  - utan att kräva att den ene ska ligga mer eller att den andre ska vilja ligga mindre.

Kan tänka mig att det är lättare som man, med mer lust till sex, att se större möjligheter för kvinnan att "bjuda till". För mig som kvinna är det OMöjligt att ha penetrationssex med en man som inte är sexuellt upphetsad. 

• Q tankar
    manfrsthlm skrev 2014-10-02 00:54:56 följande:

låter mer som att du inte tänder på han längre,har man attraktion till varann så kommer kåtheten som ett brev på posten

Grattis och hur gammal är du - 18?
  • manfrsthlm
    Q tankar skrev 2014-10-02 01:03:45 följande:
    Grattis och hur gammal är du - 18?
    och vart fick du luft ifrån
  • Q tankar
    manfrsthlm skrev 2014-10-02 01:10:26 följande:
    och vart fick du luft ifrån
    Obs Förvånad!! Vilken respons, klart imponerad!!
  • manfrsthlm
    Q tankar skrev 2014-10-02 01:14:23 följande:
    Obs Förvånad!! Vilken respons, klart imponerad!!
    en klassisk F röstande bitter batikhäxaCoolhaha...take care
Svar på tråden Vad göra för att öka min lust?