Vad göra för att öka min lust?
Tänker att det är svårt att mäta sig mot den som har mer lust - om du gör det kommer du alltid att vara den som "inte vill" tillräckligt ofta!!
Har min övertygelse i att man måste beaka sin egen sexualitet - och för din del handlar det om att komma fram till att du är okej även om du inte vill sexa så ofta som din man.
När det gäller din man så har han ett himla stort ansvar i hur du känner dig - han måste ta större ansvar för sin sexualitet - och du måste tillåta dig själva att tycka att det är okej att han tillfredställer sig själv, både med dig nära och när du är frånvarande.
Jag lever sedan något år med en man som har mycket mindre sexlust än vad jag har. Jag har tränat och tränar på att uppskatta kvalitet i stället för kvantitet men mina man.... det innebär att kvantiteten står jag för själv ganska ofta med honom bara liggandes i hans famn.
Vi möts i det. Jag säger inte att det är lätt men det vi jobbar för innebär att han duger med sin sexlust i mina ögon och att jag duger men min sexlut i hans ögon. vi kompenserar våra respektive skillnader gentimot varandra - utan att kräva att den ene ska ligga mer eller att den andre ska vilja ligga mindre.
Kan tänka mig att det är lättare som man med mer lust till sex, att se större möjligheter för kvinnan att "bjuda till". För mig som kvinna är det OMöjligt att ha penetrationssex men en man som inte är sexuellt upphetsad. får erektion
!! Vilken respons, klart imponerad!!