Föräldraledig i Kungälv
Är föräldraledig med Alva, född i januari 2014, och söker kontakt med andra som är föräldralediga för promenad, fika, lekträffar etc. Jag har även Vilma, 4 år, som går på förskola tis-tor 9-14.
Är föräldraledig med Alva, född i januari 2014, och söker kontakt med andra som är föräldralediga för promenad, fika, lekträffar etc. Jag har även Vilma, 4 år, som går på förskola tis-tor 9-14.
Hej!
Vi bor på Fredkullagatan som ligger ganska nära Willys. Där bor vi i ett bostadsrättsradhus. Vi har bott där i ca 3,5 år. Jag är inte uppvuxen i Kungälv så känner inte så jättemycket folk här. Kanske kan vi ses framöver...
Mvh Emma
Hej!
Vi brukar gå till öppna förskolan i Kungälvs församlingshem på fredagar då Vilma är ledig från dagis. På måndagar har vi ibland åkt till Ytterbys familjecentral Fyren där de också har öppen förskola. Även Pingstkyrkan på Ytterbyvägen har öppen förskola på onsdagar. Där har jag dock inte varit sen jag var hemma med Vilma.
Angående lekplatser så var vi runt på många olika i närheten av oss i våras och somras. Ankdammen är en lekplats i centrala Kungälv. Den är bra. Även den vi har hemma hos oss är bra. Många som inte bor i området som besöker den.
Simhall finns på Oasen som ligger ganska nära Maxi. Där gick jag på babysim när Vilma var liten. Med Alva har jag dock inte gått på det. Med Alva gick jag på babymassage i Kungälvs församlingshem. Det var bra, tycker jag. Annars var jag med i föräldragrupp via BVC Centrumpraktiken, för omföderskor. Har även tränat en del på Friskis & Svettis som har mamma-barn-jympa. Tror även att Sportlife och andra ställen har det.
Var ligger Häljeröd? Känner igen namnet, men är osäker på var det ligger.