• Anonym (Nippran)

Kille som ger dubbla signaler! Förvirring!

Nu behöver jag lite andra infallsvinklar på en killes signaler! Vet inte alls hur jag ska tolka dem.

Bakgrundsinfo:
    En kille och jag började skriva till varandra på en dejtingsida i mitten av augusti och vi sågs någon vecka senare för en middag ute. Jag hade jättetrevligt den kvällen men redan då hade jag svårt att läsa av honom (vanligtvis kan jag lätt se om en man är intresserad eller inte, nu hade jag ingen aning). Det blev i alla fall så att vi sågs igen... Första veckan sågs vi hela 3 gånger men efter det har vi dragit ned tempot och setts 1 gång per vecka. Vi hade sex på femte dejten och efter det har vi spenderat natten tillsammans när vi setts. Vi har inte pratat om var vi står eller vad vi känner för varandra, men jag har själv jättesvårt att uttrycka sådant så det beror ju på mig också. Jag känner inte att jag kan ta upp det som vi har det just nu, vi är inte tillräckligt nära och han är nog ännu mer "jag-vill-inte-prata-känslor" än vad jag är. Men jag vet att han vill ha något seriöst, det har han tydligt uttryckt.

Hans signaler:
    Nu till problemet - de dubbla signalerna!

Han är väldigt gullig, romantisk, tar initiativ till kramar och pussar när vi ses, han rör gärna vid mig och håller handen ute. Han pratar om saker vi ska göra tillsammans, filmer vi ska se och sånt. Vi skrattar och myser och har det väldigt fint när vi ses. Sexet är toppen. Men helt plötsligt, och alltid på morgonen, kan han bli kort, disträ och vill inte småprata. Jag känner mig bara i vägen då och en söndagsförmiddag bad han mig (vänligt) att åka hem för han hade saker att göra. Misstänker att det inte har med mig att göra utan att han helt enkelt är så som person, men det är ju inget gott tecken. 

Efter att vi setts i ungefär 3 veckor byter han helt plötsligt stil när han skriver sms. Han slutar skriva gulliga saker. Han svarar fortfarande och tar initiativ till att skriva om jag inte gjort det på ett tag, men tonen är bara trevlig. De första veckorna fick jag hjärtan, puss-smileys, "längtar efter att träffa dig", söta sov gott på kvällen... Men det har jag alltså inte fått de senaste veckorna. Han har besvarat mitt "puss" i slutet med "kram". Inte så kul, men å andra sidan behöver detta inte vara medvetet gjort? 

Senaste veckorna har det blivit så att jag frågat om nästa träff (men det är av praktiska skäl, hade gärna väntat ut honom) men han har alltid tackat ja och skrivit att han gärna ses. Han verkar dock inte vilja klämma in småträffar här och där "bara för att träffa mig" och han tycks inte längre vara intresserad av att planera in aktiviteter (utöver laga mat hemma och se på film) som han gjorde i början (kan dock bero på fullspäckat schema). Börjar osa att han bara vill ha sex... Men! Nu har han frågat om jag vill vara med på en grej och träffa hans familj och vänner! 

Och så det största orosmolnet... Han loggar fortfarande in på dejtingsidan (vilket jag vet genom en kompis, jag går själv inte in). 

Vad ska jag ta mig till?
    Jag har alltså från start haft svårt att läsa av honom, men vi ses fortfarande så det är ju positivt. Jag har börjat utveckla känslor för honom, väldigt starka sådana och jag mår väldigt bra i hans sällskap. Han är helt fantastisk och jag är förälskad för första gången på länge. Vi har ju inte setts så länge och det är möjligt att han inte ännu känner på samma sätt, men att han vill se hur det utvecklas. 
    Men, min farhåga är att han bara träffar mig som något slags tidsfördriv eller sällskapsdam, han kanske var intresserad i början men tappade intresset och nu träffar han mig bara för sex och sällskap... Jag letar efter tecken på att han inte är intresserad snarare än tecken på att han är det. Jag önskar jag bara kunde ta det lugnt och "se vad som händer" (vilket jag gjorde i början) men nu har jag ju känslor för honom och då är det inte lika lätt att slappna av... 

Hur tolkar ni hans beteende??? Verkar det vara kört och ska jag dumpa innan jag riskerar att bli sårad?

• Svar på tråden Kille som ger dubbla signaler! Förvirring!
  • Anonym (XX)

Ingen man som nyss har träffat en tjej han är intresserad av låter ett "fullspäckat schema" komma i vägen från att träffas.

Så han är nog inte så intresserad tyvärr.

Att du måste åka hem en söndagsmorgon för att han har viktigare saker att göra låter också som ett väldigt dåligt tecken.

• Anonym (Nippran)

Helt ointresserad kan han ju inte vara, han vill ju fortsätta ses? Och framför allt, varför vill han att jag ska träffa vänner och familj? 
    Jag är så förvirrad, det är ju dubbla signaler... 

• Anonym (Fråga)

Varför inte helt enkelt fråga honom vad han känner för dig? Det måste väl vara det absolut smidigaste & enklaste :)

• Anonym (hm ja)

Orkar inte läsa hela texten. Men gör som männen gör vid dubbla/otydliga signaler från det motsatta könet - våldta. Det blir säkert bra då. Män sägs ju gilla lite tuffare tag.

• Anonym (Pelle)

Jag är kille och har ett självständigt liv. Har jag grejor att göra så gör jag det. Handlar inte om att inte vara intresserad. Har även ett ansvarsfullt jobb med en del jobbresor, så att bara vara tillgänglig hela tiden funkar inte.
    Det som däremot går bort för mig är tjejer som inte ger intryck av att vara självständiga, som alltid kan träffas, alltid kan prata, alltid har tid att SMS:sa fast de är på jobbet osv.

Så jag tror visst han kan vara intresserad, fast han gör andra grejor också. Men det bästa är ju att prata med honom. Nu har han ju bjudit dig till en familjesammankomst, då passar det ju bra att fråga hur allvarligt han ser på er.

• Anonym (101)

Jag håller med Pelle. Bara för att han låter ett fullspäckat schema komma imellan (har han barn? stressigt o viktigt jobb? andra åtaganden?) är inte det ett säkert att han är ointresserad. Alla funkar olika på detta sätt och man kan inte dra en slutsats på bara det. Han han vill presentera dig för kompisar och familj är ju jätte postivt! 

Alla blir inte upp över öronen förälskade och måste ses jämnt jämnt. Det funkar inte så. Jag har varit med om sånt förhållande och det var fint och också sånna som tog tid. Det är helt enkelt olika. Min kompis o hennes man "dejtande" i ett nästan ett år innan nån av dem sa vad de kände för det växte fram, ingen av dem blev blixtförälskade men de tyckte om att umgås så de fortsatte ses och nu har de varit gifta i 5 år och är nästan äckligt ;) förälskade hela tiden.

Låt det ta tid ts! 
    Du kan ju fråga lite försiktigt om var ni står snart? Så slipper du undra?

• Anonym (101)

Och en sak till! Vilka signaler har du sänt ut till honom? Har du varit tydlig? Tänk på din del i detta! 

• Anonym (Kram)

Nej, jag tror att ni inte är på samma nivå känslomässigt inför varandra.
    Saker som att han besvarar dina sms med "Kram" och att han prioriterar annat på en söndagmorgon, fast du är där. Det låter som att han försöker distansera sig och inte vill/kan känna så mycket.

Han är fortfarande aktiv på dejtingsidan, vilket är en jäkla skillnad från att bara ha kvar sin profil. Han letar alltså aktivt, oavsett ifall det gäller en ny partner eller nya vänner.

Beroende på vad det är för tillställning. Det behöver inte betyda annat än att han faktiskt inte har någon annan att gå med eller att han vill introducera dig för de som är viktiga i hans liv.

Fråga var ni står. Låter enkelt, men att uttrycka sina känslor är jäkligt svårt ibland.

Lycka till! 

• Krafs
    Anonym (hm ja) skrev 2014-10-02 12:58:27 följande:

Orkar inte läsa hela texten. Men gör som männen gör vid dubbla/otydliga signaler från det motsatta könet - våldta. Det blir säkert bra då. Män sägs ju gilla lite tuffare tag.

Våldtar män när de får dubbla signaler? Mår du riktigt, riktigt bra?
Svar på tråden Kille som ger dubbla signaler! Förvirring!