Kille som ger dubbla signaler! Förvirring!
Nu behöver jag lite andra infallsvinklar på en killes signaler! Vet inte alls hur jag ska tolka dem.
Bakgrundsinfo:
En kille och jag började skriva till varandra på en dejtingsida i mitten av augusti och vi sågs någon vecka senare för en middag ute. Jag hade jättetrevligt den kvällen men redan då hade jag svårt att läsa av honom (vanligtvis kan jag lätt se om en man är intresserad eller inte, nu hade jag ingen aning). Det blev i alla fall så att vi sågs igen... Första veckan sågs vi hela 3 gånger men efter det har vi dragit ned tempot och setts 1 gång per vecka. Vi hade sex på femte dejten och efter det har vi spenderat natten tillsammans när vi setts. Vi har inte pratat om var vi står eller vad vi känner för varandra, men jag har själv jättesvårt att uttrycka sådant så det beror ju på mig också. Jag känner inte att jag kan ta upp det som vi har det just nu, vi är inte tillräckligt nära och han är nog ännu mer "jag-vill-inte-prata-känslor" än vad jag är. Men jag vet att han vill ha något seriöst, det har han tydligt uttryckt.
Hans signaler:
Nu till problemet - de dubbla signalerna!
Han är väldigt gullig, romantisk, tar initiativ till kramar och pussar när vi ses, han rör gärna vid mig och håller handen ute. Han pratar om saker vi ska göra tillsammans, filmer vi ska se och sånt. Vi skrattar och myser och har det väldigt fint när vi ses. Sexet är toppen. Men helt plötsligt, och alltid på morgonen, kan han bli kort, disträ och vill inte småprata. Jag känner mig bara i vägen då och en söndagsförmiddag bad han mig (vänligt) att åka hem för han hade saker att göra. Misstänker att det inte har med mig att göra utan att han helt enkelt är så som person, men det är ju inget gott tecken.
Efter att vi setts i ungefär 3 veckor byter han helt plötsligt stil när han skriver sms. Han slutar skriva gulliga saker. Han svarar fortfarande och tar initiativ till att skriva om jag inte gjort det på ett tag, men tonen är bara trevlig. De första veckorna fick jag hjärtan, puss-smileys, "längtar efter att träffa dig", söta sov gott på kvällen... Men det har jag alltså inte fått de senaste veckorna. Han har besvarat mitt "puss" i slutet med "kram". Inte så kul, men å andra sidan behöver detta inte vara medvetet gjort?
Senaste veckorna har det blivit så att jag frågat om nästa träff (men det är av praktiska skäl, hade gärna väntat ut honom) men han har alltid tackat ja och skrivit att han gärna ses. Han verkar dock inte vilja klämma in småträffar här och där "bara för att träffa mig" och han tycks inte längre vara intresserad av att planera in aktiviteter (utöver laga mat hemma och se på film) som han gjorde i början (kan dock bero på fullspäckat schema). Börjar osa att han bara vill ha sex... Men! Nu har han frågat om jag vill vara med på en grej och träffa hans familj och vänner!
Och så det största orosmolnet... Han loggar fortfarande in på dejtingsidan (vilket jag vet genom en kompis, jag går själv inte in).
Vad ska jag ta mig till?
Jag har alltså från start haft svårt att läsa av honom, men vi ses fortfarande så det är ju positivt. Jag har börjat utveckla känslor för honom, väldigt starka sådana och jag mår väldigt bra i hans sällskap. Han är helt fantastisk och jag är förälskad för första gången på länge. Vi har ju inte setts så länge och det är möjligt att han inte ännu känner på samma sätt, men att han vill se hur det utvecklas.
Men, min farhåga är att han bara träffar mig som något slags tidsfördriv eller sällskapsdam, han kanske var intresserad i början men tappade intresset och nu träffar han mig bara för sex och sällskap... Jag letar efter tecken på att han inte är intresserad snarare än tecken på att han är det. Jag önskar jag bara kunde ta det lugnt och "se vad som händer" (vilket jag gjorde i början) men nu har jag ju känslor för honom och då är det inte lika lätt att slappna av...
Hur tolkar ni hans beteende??? Verkar det vara kört och ska jag dumpa innan jag riskerar att bli sårad?