• Sommarsnö

Vilken barnvagn ska jag välja - Phil and Teds, Orbit G2/G3, Nuna IVVI, Trille Viper 4s?

Hej!

Står i valet och kvalet mellan några olika vagnar. Kommer nog att beställa den vagn det blir på internet då jag inte bor så till att jag kan känna på någon av dem i affär. Urvalet är i första hand baserat på designen (ja, jag är en designnörd ;)) och utifrån funktion också såklart. Har svårt att köpa en barnvagn som är väldigt praktisk men ful. Jag och min sambo har följande krav på vår barnvagn:

Kombivagn alternativt sittvagn och lift (då vi bor en trappa upp utan hiss)
    Möjlighet att ha barnet vänt mot föräldern
    Babyskydd ska kunna fästas på chassit
    Bra varukorg (ska kunna rymma hyfsat mkt)
    Ergonomisk sittdel
    Teleskophandtag (inte superviktigt men en fördel)
    Helst lufthjul och i andra hand skumfyllda hjul
    Vagnen ska i första hand funka i stan men även på landet då vi vistas där i perioder, dvs vi vill inte ha en vagn som är värdelös att köra på grusvägar t ex.

De vagnar det står emellan är:
    Phil and Teds Promenade
    Nuna IVVI
    Orbit Baby G2 eller G3
    Trille Viper 4s

Ni som har haft någon av dessa vagnar får gärna ge lite ris och ros om dem så jag har lättare att fatta ett beslut Och om det är någon som har haft flera av de på listan så är det guld värt att höra era åsikter.

Tack på förhand!

• Svar på tråden Vilken barnvagn ska jag välja - Phil and Teds, Orbit G2/G3, Nuna IVVI, Trille Viper 4s?
  • Dr to be

Hej!

Grattis till kommande barnet.

Personligen tycker jag att orbit är den absolut fulaste barnvagn som finns, men det är jag. Smaken är som baken :)

Jag har aldrig fattat vitsen med ergonomisk sittdel. Mitt barn sov bäst på sidan även när hon gick över till sittdelen och det hade aldrig gått i en ergonomisk sittdel. Hur skönt kan det vara att alltid sova i sittställning?

Vi har haft två vagnar; emmaljunga city cross- den var bra, rymlig, tog sig fram överallt och verkade bekväm.

Cresent classic- är vagnen vi övergav Emmaljungan för. Vändbart handtag (GULD VÄRT!!!), hög markfri gång, tar sig fram ÖVERALLT, lufthjul och lite smalare i suffletten än Emmaljungan.

• Snutten6

Köp billigast tänkbara.
    Vagnen skall ju bara inhysa ungen och mat.
    Varför skryta och visa sin rikedom med en barnvagn.
    Har alltid köpt beg vagn på blocket.
    Ingen big grej de där med vagn.

• Sommarsnö
    Snutten6 skrev 2014-10-02 15:19:08 följande:

Köp billigast tänkbara.
    Vagnen skall ju bara inhysa ungen och mat.
    Varför skryta och visa sin rikedom med en barnvagn.
    Har alltid köpt beg vagn på blocket.
    Ingen big grej de där med vagn.

Jag kan absolut tänka mig att köpa begagnat. Och om en billig vagn är snygg kan jag köpa den också. Snyggt behöver inte alltid vara dyrt ;)
Svar på tråden Vilken barnvagn ska jag välja - Phil and Teds, Orbit G2/G3, Nuna IVVI, Trille Viper 4s?