• anna72

Hittade detta i min sons rum (16)

Hej! :S
    Jag hittade en vad jag tror det är en marijana i min sons sovrum han är bara 16 år gammal och jag vet inte vad jag ska göra!
    här är en bild på marijanan ska jag konfrontera honom eller är det så ett marijana
    inte är så farligt som vissa säger? Mvh. orolig mamma :S
  • Svar på tråden Hittade detta i min sons rum (16)
  • Anonym (Aldrig okej)

Detta är en drog och det är olagligt. Att säga att en drog inte är så farlig är att säga att det kan vara okej att förtära.

jag hade pratat med sonen och sedan spolat ner det i toalettstolen. Ett råd är att ha i bakhuvudet att det han säger inte alltid är så. Vem är hans kompisar? Kanske har de oxå droger. Försök att strypa tillgångarna.

• nozpa

Vi kan ju avfärda denna bild med en enkel bildsökning.. *Gäsp*

• Anonym (Anonym)

Hur kan du bara ta förgivet att det bara är en bildsökning, det här låter förfärligt,
    jag tycker att du borde gå till polisen med den!

• Anonym (???)

Det där är ju ett vitt pulver inte marijuana? Eller ser jag någon annan bild?

Marijuana är ju grönt och hash brunt?

Ser mer ut som din son går på något tyngre om jag nu inte ser en annan bild vill säga?

Eller vet folk inte hur de ser ut?

Fråga honom vad det är kanske är dextosolpulver.

• RainbowVomit

Marijuana är inte vitt pulver/kristaller så fråga honom innan du drar förhastade slutsatser och läs på lite om droger

• Mascaraklumpar

Det där är inte marijuana. Skulle tippa på att det är vanlig tobak som han använder för att rulla sina egna cigaretter, bara. Du behöver nog inte oroa dig.

• enola
    Gizmo skrev 2014-10-02 15:33:52 följande:
    Varför visar du en bild från en gammal tidning?
    För att visa att det där inte alls är ett foto TS tagit på nåt hon hittat i sin sons rum, eftersom det är en bild från en kanadensisk tidning kanske?
  • RainbowVomit
    Mascaraklumpar skrev 2014-10-02 17:27:09 följande:

Det där är inte marijuana. Skulle tippa på att det är vanlig tobak som han använder för att rulla sina egna cigaretter, bara. Du behöver nog inte oroa dig.

Har du någonsin sett tobak som är vitt pulver? Och dessutom så har ju nån visat att bilden är fake så personen är nog inte särskilt allvarlig
Svar på tråden Hittade detta i min sons rum (16)