• bello20

Mjölkersättning på flyget??

Hej. Jag ska iväg och flyga med min dotter som är 4 och en halv månad. Jag matar henne med ersättning (NAN) och jag undrar hur det blir på flyget, någon som har erfarenhet?

Jag ska vara borta 1 vecka och tänkte ta med 4 st lådor vilket ger 8 påsar, då jag är rädd att bagaget tappas bort så vill jag ta med alla påsar i handbagaget, tror ni jag får det? Eller är det inte tillåtet? Jag tänkte ta några i mitt handbagage och resten i mammas handbagage eftersom hon ska åka med mig. Någon som har erfarenhet?

• Svar på tråden Mjölkersättning på flyget??
  • Mascaraklumpar

Det är väl i pulverform, eller? Det är vätskor det är restriktioner på.

• Mascaraklumpar

Ok. Det är som sagt vätskor det är restriktioner på. All mat i fast form är ok.

• Fjärilslarv

Precis som mascaraklumpar skriver så är det bara vätskor det är strikta med och mediciner. Men jag undrar hur ska du ha vatten att blanda med ersättningen?

• 022

Jag flög med min son för några månader sen och då gick de bra att ta med färdig blandade förpackningar. Även pulver. Vi hade dock bara så det räckte till kanske 6 flaskor

• Hjärtefröjd

På flyget skulle jag rekommendera ersättning i tetrapack. Mycket smidigare än att blanda pulver. Och ja, man får ta med både vätska och mat i handbagaget, så länge det är barnmat.

• Tittij

Barnmat är undantaget från vätskor. Det enda som de kräver är att du ska smaka på det för att visa att det är säkert. Och i Sverige vet jag ingen som varit tvungen att smaka.

• Tom Araya
    Hjärtefröjd skrev 2014-10-02 18:05:05 följande:

På flyget skulle jag rekommendera ersättning i tetrapack. Mycket smidigare än att blanda pulver. Och ja, man får ta med både vätska och mat i handbagaget, så länge det är barnmat.

Hur kan de avgöra om det är barnmat?
  • bello20
    Fjärilslarv skrev 2014-10-02 17:57:38 följande:

Precis som mascaraklumpar skriver så är det bara vätskor det är strikta med och mediciner. Men jag undrar hur ska du ha vatten att blanda med ersättningen?

Jag tänkte be på något cafe om kokt vatten och hälla i termosen. Efter gaten
Svar på tråden Mjölkersättning på flyget??