Hur löser man "orättvisan" mina barn upplever?
Mina pojkar 10 och 6 år gamla är hos sina respektive pappor vv/ knapptvh.
Här hemma har de t ex ett tvspel som man kan köpa figurer till och det är ständigt nya figurer de vill ha.
Nu hade de lika många o det har varit frid o fröjd. Så var äldste sonen iväg med sin pappa en sväng idag och fick då en figur till. Pappan har sällan pengar och träffar pojken 2 dygn per månad så jag kan förstå om han vill köpa något till honom.
När pojken kommer hem bryter såklart sexåringen ihop för att han har en figur mindre än sin bror och naturligtvis finns det en som han vill ha.
Jag förstår såklart hans känsla av orättvisa samtidigt som jag ju inte alltid kan lösa alla orättvisor jämt o ständigt!
Dessutom så fick de senast i måndags köpa varsin figur för egna pengar.
Tioåringen får 50 kr i veckopeng och 6-åringen 30 kr. Det tar såklart ett tag att spara ihop till en figur som kostar kanske 150 kr, och ytterligare orättvist blir det ju när det tar kortare tid för den äldre att skrapa ihop pengarna.
Naturligtvis kan det också vara så att den yngre sonen kan vara den som får något av SIN pappa vilket "drabbar" den äldre på samma sätt.
Jag vet att det är jag som gjort mina barn bortskämda och men det liksom bara flyter på!
Överlag vill jag ha ett stopp på hela karusellen av habegär och mitt egna sätt att ge med mig för det är klart att det inte funkar.
Hur gör alla andra?!