Inlägg från: Gert |Visa alla inlägg
  • Gert

"Sveriges nya regering är en feministisk regering." - Vad tycks?

S och MP försöker bara rida på den lilla och högljudda feministiska vågen. Patetiskt faktiskt.

Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Gert
    Digestive skrev 2014-10-03 19:30:15 följande:
    Vågor som formar om politiken till den grad att de når juridiska förändringar och påverkar hur en regering uttryckligen profilerar sig på det sociala området, kan inte ses som direkt små. Ser man sådant som smått så lever man i förnekelse.
    Små vågar kan även vara högljudda, det är vad som har hänt här. S och MP är bara rädda att förlora röster till Fi i nästa val. 
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Gert

Att S har mage att kalla sig feminister när de tvångssteriliserade 63 000 människor, övervägande delen kvinnor, mellan åren 1934 och 1976.

• Gert
    Sensitiveguy skrev 2014-11-12 03:02:00 följande:
    Det tycker du är relevant 2014?
    Ja, annars hade jag inte skrivit det.
Svar på tråden "Sveriges nya regering är en feministisk regering." - Vad tycks?