• jazz2014

    äggadoption

    Hej!
    Vi är ett par över 40 som nu bestämt oss för att genomföra en äggadoption eftersom mina ägg är för dåliga. Försökt läsa oss till vilken klinik som är bäst men det verkar vara som att åsikterna (såklart) går isär lite. Det vi står o väger emellan är AVA-Riga och AVA-Sankt Petersburg, dessa verkar vara seriösa och betrodda av de flesta. Ryssland verkar dock lite krångligare med tanke på visum, icke EU-land osv. det positiva där - att man kan välja donator? Riga verkar mer lättillgängligt , men där kan man inte välja donator. Något billigare verkar Riga. Vad har ni för vetskap om dessa, nya erfarenheter? dela med er, tusen tack !! 

  • Svar på tråden äggadoption
  • Jag är bara jag

    Det finns ju många fler kliniker än de där -som f.ö är de allra dyraste-runt om i europa. Kikat runt på alla eller enbart gått på rykten att just de där är bäst? Äggdonation är ju äggdonation liksom! Glad Och behandlingarna skiljer nästan ingenting. På vår klinik i Tjeckien får man välja donator utifrån en mängd kriterier om man vill. Ni ska dock självklart välja det som känns bäst för just er,men det kan löna sig kika runt överallt. Lycka till hur som helst! {#emotions_dlg.flower}

  • EnApelsin

    Hej alla flickor.

    Här känner jag att jag ärligen, på något sätt, passar in.

    Jag är 26 år gammal, och är i klimakteriet, hur sjukt det än låter oxå har varit det i över 1 år, men levt med "diagnosen" sen 6 månader tillbaka.....

    Detta ställde ju helt klart mitt liv helt uppochner och alla de där planerna som var så självklara vart helt borta, och självklart även för min sambo blev detta en stor chock.

    Snacka om att känna sig världslös, inte ens att vara fertil klara man tydligen av....

    Efter den största chocken och sorgen lagt sig började man ju såklart spåna på alternativ och killen hade redan klargjort att om barn var aktuellt så är det med mig, hur det en ska gå till <3

    Så, äggdonation är ju det som kommer vara aktuellt för oss, även om det inte är på G just nu men att kicka igång hela proceduren är väl tänkt till nästa år.... Men jag blev så glad när jag hittade denna grupp och har redan läst så mycket bra ni skrivit och känner mig pepp på livet igen.

    Så jag hoppas det är okej att hänga här med er och få utbyta mina tankar, frågor och funderingar med er andra underbara kämpande tappra kvinnor <3?

  • jazz2014

    Det som är viktigt ,känner jag, är att det är en bra statistik över lyckade befruktningar via äggadoption. Varken för låg procent eller för hög(då det troligen är lögn). Väljer man länder som ligger närmare Sverige så är det troligtvis större chans att barnet blir lite mer likt mig-som är ljus och blond. Tänker att det är säkrare att välja något som många provat än någon klinik som är lite mer okänd.

  • Hoppfulla grodan
    jazz2014 skrev 2014-10-06 22:55:31 följande:

    Det som är viktigt ,känner jag, är att det är en bra statistik över lyckade befruktningar via äggadoption. Varken för låg procent eller för hög(då det troligen är lögn). Väljer man länder som ligger närmare Sverige så är det troligtvis större chans att barnet blir lite mer likt mig-som är ljus och blond. Tänker att det är säkrare att välja något som många provat än någon klinik som är lite mer okänd.


    Hej Jazz, jag har precis som du kommit i klimakteriet drygt 10 år tidigare än snittet. Rena rama chocken, måste jag säga. En massa känslor som raddats upp...

    Efter 3 års grubblerier (ja tyvärr tog det så lång tid för oss att resonera klart och smälta det hela...) har vi nu valt äggdonation. Vi valde IVF Riga pga obefintliga köer och tillgängligheten. Vi for dit för ett första besök bara för att hämta in information, lyssna och ställa frågor. När våra frågor var besvarade, bestämde vi oss på studs och drog igång behandlingen där och då.

    Det är enkelt att ta sig till Riga, det är en trevlig stad att vara i "medan man väntar" och finns en del att sysselsätta sig med. Innan insättning, kan du njuta av första-klassiga SPA-behandlingar

    Vad gäller utseende....från att jag i början var nitisk med vissa av mina speciella drag, kom jag till den punkt där jag tänkte "just get over it". Om det blir samma hårfärg o ögonfärg +ca längd är jag nöjd. Mitt blod kommer cirkulera genom bebisen, jag kommer föda barnet...det viktiga för mig, har under resan blivit att tänka: jag vill göra mitt barn tryggt så att hen känner sig älskad och inte grubblar för mycket över sitt ursprung... Men om du är ljus m blå ögon så lär de ha MASSOR av kandidater i sitt register för Riga myllrar av blonda tjejer- och det är bra. Då kommer du snabbt igång!

    Jag har även hört gott om Tjeckien, Athen och Spanien.

    Lycka till!
  • jazz2014

    Tack för lyckönskningen!
    Vi ska sätta igång nu. hämtat ut mediciner på apoteket (måste dock läsa på lite mer om dessa tänker jag). Enligt planerna ska vi ner i januari för att sätta in embryot.

Svar på tråden äggadoption