Inlägg från: tobbe01 |Visa alla inlägg
  • tobbe01

Är Fria Tider en rasist-tidning?

Jag är prenumerant och tycker tidningen är förträfflig.

• tobbe01
    Anonym (Jag) skrev 2014-10-05 16:43:31 följande:

Helt klart rasistisk. Det står mestadels främlingsfientliga saker i den. 

Jaha?
  • tobbe01
    carro line skrev 2014-10-05 16:50:57 följande:
    Jag trodde ju också det väldigt länge eftersom så många sa det och skrev det. Men nu när jag själv läser den så ser jag inte mycket främlingsfientlighet alls???
  • tobbe01
    Anonym (Jag) skrev 2014-10-05 17:05:55 följande:
    De gå ut med brott där de med icke-svensk etnicitet är gärningsmän... Det ger ingen nyanserad bild av hur verkligheten ser ut. Även etniska svenskar begår brott, i liknande omfattning som de som inte är etniska svenskar. Detta visas inte i Fria Tider.
    .......men hur ser det ut i kvällsblaskorna? Är det inte rätt bra att få se båda sidorna av myntet?
  • tobbe01
    Anonym (Jag) skrev 2014-10-05 17:22:32 följande:
    Jag gillar inte expressen eller aftonbladet heller. Varför skulle jag göra det? 
    ...........nej det behöver du självklart inte.
  • tobbe01
    CaraMelli12 skrev 2014-10-05 17:58:21 följande:
    Du vet att det är två skilda saker va?
    Känns som om du "sparkar i båset" och vill berätta skillnaden! varsågod.
  • tobbe01
    CaraMelli12 skrev 2014-10-05 18:09:13 följande:
    Nej nej.

Inlägget var till anonym som skrev att den var rasistisk för den skrev främlingsfientliga saker. Det är inte samma sak, ville bara påpeka det.
    ...okej. Fast å andra sidan....vad är skillnaden?
  • tobbe01
    CaraMelli12 skrev 2014-10-05 18:12:49 följande:
    Rasism bygger på att man tror att människan är indelad i olika raser och att ens egen ras är överlägsen de andra.

Främlingsfientlig är när man inte tycker om sånt man inte känner igen och hör till. Typ en Norrlänning kan uttala sig främlingsfientligt om en Stockholmare.
    Har aldrig någonsin i hela mitt liv hört ordet främlingsfientlig användas så att säga inhemskt.
  • tobbe01
    Anonym (Jag) skrev 2014-10-05 18:21:28 följande:
    Aldrig hört någon talat illa om "bonnläppar" eller samer? Förvånad
    Jo men det har aldrig hetat att man var "främlingsfientlig" för att man inte gillade bönder eller samer? Det spelar absolut ingen roll vad man kallar det men nu är det någon som tycker att skillnaden mellan rasism och främlingsfientlighet går att definiera. Jag är tveksam.
  • tobbe01
    Anonym (Jag) skrev 2014-10-05 18:32:28 följande:
    Det har, åtminstone där jag bor (Stockholmsområdet), hetat främlingsfientlighet när man har sådana åsikter om minoriteter inom Sverige.
    Jaha! 
Svar på tråden Är Fria Tider en rasist-tidning?