Jag trodde ju också det väldigt länge eftersom så många sa det och skrev det. Men nu när jag själv läser den så ser jag inte mycket främlingsfientlighet alls???
De gå ut med brott där de med icke-svensk etnicitet är gärningsmän... Det ger ingen nyanserad bild av hur verkligheten ser ut. Även etniska svenskar begår brott, i liknande omfattning som de som inte är etniska svenskar. Detta visas inte i Fria Tider.
.......men hur ser det ut i kvällsblaskorna? Är det inte rätt bra att få se båda sidorna av myntet?
Rasism bygger på att man tror att människan är indelad i olika raser och att ens egen ras är överlägsen de andra.
Främlingsfientlig är när man inte tycker om sånt man inte känner igen och hör till. Typ en Norrlänning kan uttala sig främlingsfientligt om en Stockholmare.
Har aldrig någonsin i hela mitt liv hört ordet främlingsfientlig användas så att säga inhemskt.
Aldrig hört någon talat illa om "bonnläppar" eller samer?
Jo men det har aldrig hetat att man var "främlingsfientlig" för att man inte gillade bönder eller samer? Det spelar absolut ingen roll vad man kallar det men nu är det någon som tycker att skillnaden mellan rasism och främlingsfientlighet går att definiera. Jag är tveksam.