Inlägg från: hallonlakrits1 |Visa alla inlägg
  • hallonlakrits1

Vi runt 30 som plussat för första gången!

Hej, Grattis till alla ni som plussat!

Jag är ny på forumet och var ej med i förra tråden, men hoppas kunna vara med här ändå? Jag kvalar in på kriterierna att just fyllt 30 och plussat

Det är första barnet som väntas, och jag och min sambo har fortfarande lite svårt att smälta denna härliga nyhet. Allt gick väldigt snabbt! Förväntas vara i v. 7.

• hallonlakrits1
    frida-li skrev 2014-11-17 16:49:48 följande:
    Underbart beskrivet! Lyckorus gone mad...

Ja det känns ofattbart att äntligen kunna ta mig ur sängen. Illamåendet och yrseln är fortfarande jobbigt närvarande, men i övrigt börjar jag bli mig själv igen och det är så obeskrivligt skönt.

Det gick jättebra på kub idag så nu känner vi oss lugna. Det var full fart i magen så det var först svårt för barnmorskan att fånga hen på bild för att kunna mäta.
    Ett mycket känslosamt möte blev det iaf, med orostårar som övergick i glädjetårar med positiva besked. Å nu har vi fina bilder på liten att titta på medan vi längtar ihjäl oss
    Vad härliga nyheter, grattis till det. Och så fin bild
  • hallonlakrits1
    Ellonbellon skrev 2014-11-18 18:12:49 följande:
    Fiiaaa skrev 2014-11-18 17:49:00 följande:

Ja men faktiskt! Känns så knäppt bara att först gå och hålla det jättehemligt och nu vet helt plötsligt alla på jobbet. Men det är klart, de måste ju börja planera, tänka på rekrytering av en vikarie etc. Känns också rätt skönt nu när det är gjort faktiskt! Förr eller senare måste de ju få veta iaf liksom :)

Hoppas det gick bra för dig idag <3

Jag var väldigt nervös men vi fick både se och höra hjärtat! Längden motsvarade 6+5 veckor, men hade äl för 6+4 veckor sen så hon sa att det stämde nog ändå bra. Är så otroligt lättad att allt såg bra ut!!
    Grattis, vad skönt! Glad
  • hallonlakrits1

Hej, nu är jag tillbaka här, var ett tag sen. Tycker iallafall att denna tråd verkar passa mig rätt bra på kriterierna!

Nämnde det någon annanstans också men vill berätta här med.
    Jag och min sambo var med om något hur häftigt som helst i veckan. Vi var på vårt första ultraljud (v. 9-10) och fick se något litet inne i livmodern som rörde på sig <3 176 hjärtslag i minuten. Det var väldigt härligt att äntligen få se att det fanns någon därinne, vilket ju inte är så lätt att föreställa sig alla gånger, men nu fick man det så tydligt framför sig.

Vi har egentligen ett "ordinarie" ultraljud runt v. 13 precis innan nyår, men kände att vi gärna ville ha ett ul innan jultiderna när det passar sig väldigt bra att berätta för allra närmsta familjen. Nu längtar jag väldigt mycket efter nästa ul, och se fostrets utveckling och se bilder igen..

• hallonlakrits1
    Diamant skrev 2014-12-07 22:15:12 följande:
    Välkommen! :)

Mysigt med UL! Gjorde också ett i veckan, så underbart att få se och höra sitt lilla pyre <3
    Hade missat detta svar. Tack! Och ja, så härligt att få se att det är en liten krabat därinne i magen. Glad Vilket kan va så svårt att ta in helt annars, det blir ju verkligt på ett annat sätt med ul såhär tidigt in i graviditeten.
  • hallonlakrits1
    Annastanna skrev 2014-12-10 21:06:49 följande:

Sen funderar jag på hur ni gjorde nör ni var på hälsosamtalet hos bm, var er partner med då? Min man måste tyvärr jobba och har lite svårt att komma ifrån. Funderar på om han missar något, eller om jag ska försöka boka om. Känner dock att det kanske inte är så lätt nu före jul.

Jag hade med min partner på hälsosamtalet och tyckte det kändes väldigt bra att ha honom delaktig och barnmorskan lät honom också vara det. Jag vill helst ha honom på varje träff om det går, eftersom det är så skönt att dela all info och det som händer, och inte bara återberätta det efteråt för honom. Men jag tror att många kvinnor går dit ensamma med, och känner att det känns helt okej, så det är ju en smaksak.
  • hallonlakrits1
    Stiffin skrev 2014-12-10 21:39:10 följande:
    Vi gjorde VUL vecka 10 och vecka 13, kände säkrast att dubbelkolla allt innan vi gick ut med det :) Arbetar som lärare och kommer inte låta eleverna veta någonting efter RUL, så de får veta efter jullovet :
    Håller med om att det känns bra att dubellkolla innan man går ut med det.. Dock blev jag nyfiken, behövde du verkligen göra vul så sent som i vecka 10 och även 13? Då brukar ju bara vanligt ultraljud behövas, trodde jag.
  • hallonlakrits1
    Grodanboll83 skrev 2014-12-15 13:52:47 följande:

Funderar och är orolig! Har tidigare haft molande värk i magen ( kännt ngt) men det har upphört nästa helt. Knappt känt ngt på tre dagar! Däremot så ömmar brösten fortfarande..

Tänk om det slutat växt där inne i magen? Är jätteorolig!

Symtom kan ju verkligen komma och gå så ha det i åtanke. Precis som illamående ofta sägs kunna bli bättre längre in i graviditeten. Tror det bästa för kroppen är att vara så lite väldigt orolig som möjligt, även om det kan vara svårt att undvika. Själv har jag varken haft molande värk i magen (bara fåtal gånger) eller särskilt ömma bröst. Kan tipsa dig om att försöka att inte ta ut något negativt i förskott, och att ringa barnmorskan och prata med henne om din fundering. Är det långt kvar till ul för din del? Annars kan ju det underlätta väldigt mycket och om inte annat kanske du har möjlighet att boka sådant privat? Det gjorde jag. Glad
  • hallonlakrits1
    Stiffin skrev 2014-12-16 10:43:07 följande:
    Haha, jag vet inte om jag behövde det. Jag sa bara att jag ville göra ett ultraljud och då gjorde de VUL bara för att kolla att allting såg bra ut.
    Ja, okej! Hade inte hört att det görs vul i vecka 13 bara (och jag gjorde ul v. 9-10).
Svar på tråden Vi runt 30 som plussat för första gången!