• ticcer

Vi med BIM 13-19 oktober

Tänkte skapa en tråd med oss som har BIM mellan 13-19 oktober :) så kan vi snacka och förhoppningsvis få se lite plus här också :)
    Tänkte att här kan vi stötta varandra och prata om förväntningar och ja allt ni vill :) kanske kan vi bli en liten grupp som kan följas åt :)

Jag är 20 år och min sambo är 22, vi bor i hus i Skåne och är nu inne på fjärde försöket :)

Välkomna in allihopa :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-08 20:29
    Lägger till listan här i inlägget så att vi alla lättare kan se det :)

Ticcer, 20 år, skåne, BIM 14/10

cissi2801, BIM 18/10

efg, 22 år, Stockholm, BIM 15/10

Mee, 26år, Sundsvall, BIM 15-19/10

201405, 20 år, BIM 14/10

Anonym (AK), 22 år, Stockholm, BIM17-18/10

Krishna, 26 år, Södra Dalarna, BIM 18/10

Pottan, 19/10

• Svar på tråden Vi med BIM 13-19 oktober
  • Anna Hbg

Härligt att det går så bra Marika :)

De växer så mycket när de får småsyskon känns det som.

Casper är så himla söt med Tage <3

Som I morse. ..Han hade drömt något otäckt så kom in till oss och ville mysa lite och när det var dags för Tage att äta sa han att det inte var så läskigt längre så Tage fick låna hans mamma :)

Men fy så hemskt Felicia!!!

Förstår att du bröt ihop.

Hade nog vem som helst gjort! :(

Gick det bra med er båda?

Casper trillade ner för trappan i torsdags när jag var själv med killarna.

Blev så chokad att jag bara skakade i hela kroppen och när Nicklas kom hem bröt jag ihop fullständigt och bara grät.

Han klarade sig undan med några blåmärken och tror att det var värre för mig än för honom faktiskt

• efg

Vilken snäll liten kille som bryr sig om sin lillebror! <3 hoppas han inte gjorde illa sig allt för mycket när han ramlade, trappor är inte att leka med!

Ja de var verkligen hemskt... Han verkar ha klarat sig helt tack vare att jag fångade upp honom. En modersinstinkt antar jag att rädda barnet före sig själv. Jag skrapade upp ena knät som en svullet och ömt och de andra fick bara ett litet märke på sig. Samma här så tror jag allt var mycket värre för mig än för honom. Han vart lite tyst precis när vi föll men blev nog lite rädd av rörelsen och av att han kände att jag blev rädd annars var han precis som vanligt. Han blev mig inte ens ledsen tror jag..

Han verkar iaf må väldigt bra, och igår började han vända sig från mage till rygg helt själv! Tidigare har han bara gjort det när han legat lutad eller på mjukt underlag. Men nu vänder han sig på golvet! Så stolt mamma jag är nu! :)

Tyvärr har han blivit snorigare igen också.. Får hoppas det släpper snart..

• Mee

Hej hopp tjejer! Har varit lite mycket här hemma. Flyttade ju i söndags så bor numera i flyttkaos där ingenting är som det ska och på det så är båda barnen förkylda :(

Wilhelm funkar det helt okej med. Han är på bättringsvägen men lillan är jätte snorig och har tjockt mörkgult snor :(

Hoppas det är bra med er båda och familjer och att barnen har hunnit kurera sig. :)

• Mee

Hej hopp tjejer! Har varit lite mycket här hemma. Flyttade ju i söndags så bor numera i flyttkaos där ingenting är som det ska och på det så är båda barnen förkylda :(

Wilhelm funkar det helt okej med. Han är på bättringsvägen men lillan är jätte snorig och har tjockt mörkgult snor :(

Hoppas det är bra med er båda och familjer och att barnen har hunnit kurera sig. :)

• Mee

Har nyss varit på BVC med Ellie. Allt såg bra ut med henne och hon väger nu 4330 gram, stortjejen :D En fin viktuppgång trots förkylning.

Fick även en massa papper om info för mig som mamma, vad man ska tänka på osv. Fick även veta att jag kommer bli kallad till sjukgymnast om ca 2 veckor. Alla nyblivna mammor får träffa en sjukgymnast :) Något nytt de har börjat med här i vårt landsting men jag klagar inte :D

Hoppas det är bra med er och barnen ^^

• efg

Åh vilken duktig liten tjej! Så härligt i höra att de går bra! Skicka gärna fler bilder på guldklimpen! (Skriv gärna att de är en bild också eftersom ja inte ser det via mobilen annars)

De är bra med oss, vi har återhämtat oss från fallolyckan, bara mitt knä som inte läkt färdigt ännu.

Han är så himla glad nästan hela tiden, så underbart att se! Mammas lilla älskling!

Däremot funderar ja på om jag haft ägglossning av nig själv? Trots pco och amning? ...

• Anna Hbg

Duktig hon är lilla Ellie :)

Ja, Edgar också för den delen :)

Låter ju bra med sjukgymnastik Marika.

Vet du vad du ska göra där?

På måndag ska jag och Tage till bvc och han ska få sin första vaccination.

Blev 12 veckor idag. Stora killen!

Finns risk för att jag får/fått förlossnings depression också :(

Har kännt mig rejält nedstämd ett tag och träffade en psykiatriker i tisdags som tyckte att jag skulle börja med antidepressiva så får se om det hjälper.

Har ju haft problem med det tidigare så kände igen symptomen.

Inte omöjligt med ägglossningen väl Felicia.

Jag fick min första mens efter förlossningen igår.

Verkligen inget jag saknat :/

Fler bilder efterlyses :)

Ska se om jag kan lägga upp från mobilen.

Krånglat på sistone

• efg

Verkligen bra med sjukgymnastik! Borde alla ha rätt till!

Åh vad tråkigt med förlossningsdepression :( hoppas verkligen de bara är något tillfälligt, inte kul att må dåligt och ännu jobbigare när man har en liten.. Har denimmen sån uppföljning på bvc där du går?

Hoppas vaccinationen får bra imorgon, vi ska på de om ett par veckor, kommer säker gå bra :)

Idag hade vi en babyshower hemma hos mig för en kompis, så himla kul med fler bebisar! :)

• Mee

Ja, ska bli skönt att få komma iväg till en sjukgymnast. Har sådana problem med ryggen efter dessa graviditeter!

Har ingen aning om vad jag ska få göra men jag antar att jag får berätta om jag har några problem och sedan ska sjukgymnasten klämma och känna på en där jag har ont. :P

Åh, jobbigt med depression Anna! Hoppas du får hjälp via BVC eller om du har någon kontakt med psykolog sedan förra gången!

Hoppas det gick bra på BVC med Tage!

Hoppas er helg har varit bra. Vår har varit sisådär. Vi är inte klar för fem öre från flytten då vi fortfarande har lite renovering kvar att göra så det står saker överallt och man känner sig stressad av alla saker och att man inte kommer någonvart. På det så känner väl Wilhelm vår stress som gör honom alldeles omöjlig. Det plus trotset gör att man knappt orkar något. Läggningarna är helt omöjlig nu för tiden! Samt att Ellie alltid vaknar och grinar sig tröstlös samtidigt som Wilhelm ska sova. Det slår aldrig fel! Så det har blivit sena kvällar med barnen och jag och Ellie har sovit på soffan halva nätterna hela helgen för att grabbarna ska få sova ostört.

Heh nu blev det ett långt klagoinlägg här..

• Anna Hbg

Klaga på hur mycket du vill Marika :)

Är tillåtet här!

Har 2 sjuka barn här så snabb uppdatering bara.

Gick bra på bvc.

Tage väger drygt 5,5 kg och är 58,5 cm lång.

Skrek såklart när han fick sprutorna och är rätt öm på benen.

Hade feber inatt och är lite hängig idag men pratar ändå hela tiden :)

Igår bokad vi Spanien resa :D

Den 4 september drar vi till Marbella!

Svar på tråden Vi med BIM 13-19 oktober