• Webbredaktör

Vad är godast till pannkakan?

Nu är det klart: det nya världsrekordet i att trilla pannkakor och stapla dem snyggt i hög är satt till 87,4 cm. Under the TNT Times Square event slogs det tidigare rekordet av kändiskockarna Emeril Lagasse och Ty Pennington.

Från Sveriges horisont kan vi konstatera att NYC-kockarna dock slapp den tuffaste konkurrenten. Bamses farmor Augusta Beata, som är vida berömd för sina pannkakor, lär enligt uppgift inte ställt upp i pannkaks-VM i New York City.

www.familjeliv.se/foralder/1.3486377

Vad är godast till pannkakan?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad är godast till pannkakan?
  • Aniiee

För det första så TRILLAR man inte pannkakor. Trilla = rulla till boll. Trillar gör man köttbullar och möjligtvis pannbiffar. Demon

För det andra ska det vara kakao och socker på pannkakorna Solig

Make your mistakes, take your chances, look silly, but keep on going. Don?t freeze up. - Thomas Wolfe
  • Duckan

Annat: Ärtsoppan som ätes innan.
    Jag tillhör de få som inte riktigt tycker om pannkaka, men om jag äter det så vill jag ha dem stekta i mycket smör och med socker på.

• Aniiee
    Duckan skrev 2014-10-06 15:24:02 följande:

Annat: Ärtsoppan som ätes innan.
    Jag tillhör de få som inte riktigt tycker om pannkaka, men om jag äter det så vill jag ha dem stekta i mycket smör och med socker på.

Ärtsoppa Kräks

Vi fick lära oss att ha bregott och socker på pannkakan =P Det var nog inte så nyttigt.,....
    Make your mistakes, take your chances, look silly, but keep on going. Don?t freeze up. - Thomas Wolfe
  • Duckan

Aniiee, jag åt inte ärtsoppa som barn, hujedamej, men efter 25 har jag lärt mig att tycka om det.

• Aniiee
    Duckan skrev 2014-10-06 15:32:02 följande:

Aniiee, jag åt inte ärtsoppa som barn, hujedamej, men efter 25 har jag lärt mig att tycka om det.

Solig Min pappa stod för ärtsoppan i huset. Jag kan ju säga att min pappa kunde inte steka falukorv. Än mindre göra ärtsoppa från grunden..... Alla flydde till mormor när han gjorde ärtsoppa =P
  • Duckan

Ivan52x53, där sa du nåt som skulle kunna få mig att äta pannkaka. Jag älskar kolasås!!!

• LaLola

Grädde och liiiite sylt är ett måste för att ens kunna få ner en endaste bit.

Kommer aldrig haja vad som är så speciellt med pannkaka......

• Ivan52x53
    Duckan skrev 2014-10-06 15:52:29 följande:

Ivan52x53, där sa du nåt som skulle kunna få mig att äta pannkaka. Jag älskar kolasås!!!

<3
  • lövet2

Mosad banan, jordgubbssylt och vaniljglass. Men då ska det vara som efterrätt. Helst äter jag då först ett par pannkakor med fläsk eller köttfärssås.

• Common sense

Smör... som smälter på den varma pannkakan. Mums. 

• Bunny on speed

Godast är glass.

Men det är onyttigt, så säger hemgjort äppelmos.

Bunnies, it must be bunnies!
  • fluu

Om det gäller mer efterättigt så svärmors äppelmos och kanel. Till mellanmål frukt eller någon mindre söt sylt.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Madmoiselle

Pressad citron och socker. Så äter man pannkakor i England, jag var skeptisk först, nu äter jag alltid mina pannkakor så.

Svar på tråden Vad är godast till pannkakan?