tacka för intervjun?
Var på en anställningsintervju i torsdags. Vill jättegärna ha jobbet och fick en mycket positiv känsla. Ska jag skicka iväg ett tackmail? Varför/varför inte. Om jag gör det, vad ska jag skriva? Vill inte verka desperat liksom..
Var på en anställningsintervju i torsdags. Vill jättegärna ha jobbet och fick en mycket positiv känsla. Ska jag skicka iväg ett tackmail? Varför/varför inte. Om jag gör det, vad ska jag skriva? Vill inte verka desperat liksom..
du e ju desperat...så kör på mail...va e problemet
Det kan du absolut göra, jag hade bara skrivit typ "Trevligt att träffa dig / er i torsdags, tack för ett gott samtal så hörs vi snart av igen" eller liknande.
du e ju desperat...så kör på mail...va e problemet
Du verkar inte desperat om du skickar ett mail, bara intresserad och arbetstgivaren uppskattar det och du sticker ut vilket gör att hon/han kommer ihåg dig och att du verkligen är intresserad. Idag måste man visa framfötterna när det gäller att söka jobb.
Exempel på ett mail du kan skicka.
Hej NN!
Tack för ett trevligt möte i torsdags. XX verkar vara en mycket trevlig arbetsplats och jag är fortsatt mycket intresserad av att börja arbeta hos er. Jag hör av mig om några dagar för att höra hur långt ni har kommit i rekryteringsprocessen och om jag finns med bland kandidaterna.
Mvh
NN