Komma ur utmattningssyndrom?!
Hej!
Har varit sjukskriven i 4 veckor nu pga utmattningssyndrom/bränt ut mig. Blir inte bättre och ska börja jobba 50% nu, har ångest varje dag, panikattacker, blir stressad av allt. Väldigt ljudkänslig, kan ej planera något för blir stressad och orkeslös.
Mina mål per dag är att äta, duscha och en liten promenad varje dag. Gör jag något mer ansträngande så får jag extrem ångest, sover dåligt om nätterna. Klarar av i dagsläget att ta ur diskmaskin utan att jag måste vila. Men allt annat i hemmet blir jag helt slut av.
Nu till mig fråga, hur kom du ur utmattningsyndromet och tillbaka till vardagen/jobb och de sociala? Känner mig otålig att jag ej efter 4 veckors vilande är iaf lite mer "normal" eller mitt gamla jag. Förstår om man ej får energi så snabbt men denna ångest, (har ångestdämpande medicinering) att ej ha ork, blir trött och utmattad av minsta lilla. Stressad av att ha ett läkarbesök mm. Även börjat tappa aptiten helt nu, men äter 3 mål per dag och får i mig frukt i mellan de för att ej tappa helt. Mat, sömn och motion är viktig har jag förstått. Så äter bra, promenerar lite varje dag (ibland orkar jag 10 min ibland 20) och sömnen försöker jag så gott de går!
Hoppas på några svar! Känner ingen som är i samma situation, så svårt att bolla frågor med någon då...