Tecum skrev 2014-10-06 20:37:27 följande:
Givetvis, jag menade inte att vara taskig mot TS! Ber om ursäkt om hon uppfattade det så!
Jag förstår att det är frustrerande att se andra kvinnor bli gravida till synes hur lätt som helst. Men att vara bitter och avundsjuk gör inte saken bättre och biomamman är inte "skyldig" att låta bli att få fler barn bara för att TS har problem. Och hon ska absolut inte visa bonusbarnen hur hon känner.
Hoppas att utredningen gör att det fixar sig för TS och hennes man, det finns olika metoder att hjälpa naturen på traven!
Då förstår jag och jag ber om ursäkt om jag var taggig.
Jag tycker bara att man måste kunna se mellan raderna vad det är ts egentigen uttrycker.
För mig är det så uppenbart att ts inte har en tanke på att försöka styra biomammans barnalstring, utan bara att hon har en sorg över att inte också hon får uppleva detsamma.
Det var svårt för mig att bli gravid och när mina och min mans syskon en efter en blev gravida så var det svårt, man kände sig såå jävla misslyckad och längtan var så stor så man inte visste vart man skulle göra av sig självt och ja, jag kunde inte förstå varför just vi inte skulle bli gravida, vad hade dom andra som vi saknade,
Varför, varför och varför fick dom och inte vi, det kändes förjävligt och så orättvist.
Och jag kände mig så värdelös som kvinna, ingen riktig kvinna.
Allt det här var ju hjärnspöken, men det gjorde så ont då, så man orkar inte till slut.
Sorgen måste få sitt utlopp och man måste få tillåtas att känna och prata om den, även om den inte alltid är så ädel.
Jag håller helt med om att ts absolut inte ska säga något om det här till bonusbarnen, självklart inte.