Vi med BF Juni 2015
Hej! Får jag hoppa in här? Väntar vårt andra barn den 13 juni. :) enligt ul är det en liten tjej till. :) har en tjej som 2 år.
Är jättenervös inför förlossningen, då min första gick jättesnabbt. :(
Hej! Får jag hoppa in här? Väntar vårt andra barn den 13 juni. :) enligt ul är det en liten tjej till. :) har en tjej som 2 år.
Är jättenervös inför förlossningen, då min första gick jättesnabbt. :(
Åh, hade du också snabb förlossning? Hur fort gick det för dig, och är du orolig att det ska gå ännu fortare?
Min var också snabb, o jag är jätteorolig för att det ska gå fortare nu, och att vi inte kommer hinna in. Dessutom upplevde jag det väldigt intensivt sist, o att jag inte riktigt hann med.
Min magen sjönk ner förra helgen. Efter det har jag haft mycket sammandragningar och förvärkar men inget har hänt. För min del på bebis gärna komma NU! :)
Jag kommer inte ihåg hur det var med första för allt hände så snabbt och plötsligt var hon ute.
Ok, då förstår jag. :) 25 dagar tidigare är kanske inget man räknar med. Haha. Snopet om du skulle gå över tiden denna gång. ;) eller så får ni ett majbarn istället. :)
Själva förlossningen gick inte jättesnabbt. Ca 10 timmar. Men eftersom hon var såpas tidig (25 dagar) var jag inte alls förberedd och hade inte en tanke på om magen sjunkit eller något sånt. Helt plötsligt gick vattnet och allt var igång. Tur att det inte gick så fort som för dig eftersom min man jobbade 4 timmars körning hemifrån vid det tillfället.
Men tre timmar är väl rätt snabbt när man är förstföderska, och andra barnet brukar väl gå lite snabbare? ???????? min förlossning tog 2 h och 15 min från första öht kännbara värk.. Så de har sagt samma till mig, att vi ska åka in vid minsta tecken på att det är på g. Känner samma oro att inte hinna in, fast att vi bara har 5-10 min till fl.. Men det är det jag oroar mig mest för. Blir nervös av att det bara är fem veckor kvar. ????
Var du öppen något när det värkstimulerande droppet sattes in? Annars känns det som att 3 timmar inte är så hiskeligt lite så att du behöver känna dig stressad över denna gång Kommer inte ihåg; varför sattes du igång? Omständigheterna kan ju oxå ha med det snabba förloppet att göra...?
Har du dessutom max en kvart till BB som kommer det att gå bra! *lugnar*
Men gud, vad hände ???? så många ? Gjorde jag inte! Haha
Inser att det är gubbarna på iphone som blir sådär. :D
Här är en med snabb förlossning :) 4,5timme från första värk till ute. Slemproppen gick 50 min innan värkarna kom. ;) hur snabbt gick det för dig?
Här har generna berättat att de kommer gå fortare. Mammas förlossningar har gått fortare och fortare för varje barn 5 varvet va bara 40min :O mina systrar som fått barn har nästan halverat tiden från nr 1 till 2 samt att smärtan för en av dom har minskat så hon inte märkte att de ca förloningsvärkar.. Så här bor en nervös gubbe i detta huset vill ha lova. Men jag brukar säga att jag är nog undantaget som ska bekräfta regeln och får en 24 timmars nu ;)
Oj, jag förstår dig absolut!! Håller med om att det är chockartat när det går fort. Skönt att du fått planerat snitt, o hoppas att bebisen håller sig inne tills dess! :)
Mina förlossningar har oxå varit snabba den senaste tog 50 minuter allt som allt en igångsättning dessutom och denna gång följde inte personalen förlossnings planen så nej tack nu blir det planerat snitt. Jag tyckte det var fruktansvärt och man han inte förstå vad som hände mer i chock tillstånd. Har Bf 25/6 men planerat snitt den 11/6 har fått mina tidigare barn mellan två till tre veckor innan så vi får se om denna stannar tills snitt datumet ;)