Vi med BF Juni 2015
Hejsan! Här kan vi som pratat & plussat i tråden "vi med bim 1-7 Oktober" samlas. Andra är självklart också välkomna :)
Hejsan! Här kan vi som pratat & plussat i tråden "vi med bim 1-7 Oktober" samlas. Andra är självklart också välkomna :)
Vad tror ni om era förlossnings datum tjejer?
Förra graviditeten kände jag så fort vi gjort ul att deras datum v fel, dom sa 29/4 men jag visste stensäkert att de skulle bli tidigare och 22/4 kom bebisen en hel vecka innan ul datum. å va mycket skit jag fick hela graviditeten för att jag sa att bebis skulle komma tidigare.. alla s räkna med att gå över 2 veckor å du kommer må så dåligt sista tiden.. tyvärr fick jag aldrig uppleva den hemska sista tiden brukar jag säg till dom nu i efterhand. Den gravida vet bäst själv ;)
Denna gången tror jag det blir ganska exakt 12/6 eller ett par dagar +/-
Ska bli spännande att se va dom säger på ul om si så där 10(!!!) veckor..
Imorgon ska jag boka tid på mvc! Hur ligger ni till med planering? Här kommer tiden rusa fram till bebis ankomst eftersom det redan bor ett frö hos oss!
Hur tänker ni som är första gångs gravida? hur är er inställning till graviditet och förlossning?
Jag tänker väldigt mycket om jag ska vara ärlig haha... Men trodde inte att det skulle gå så fort att bli gravid då jag slutade på mina p-piller för ca 3 månader sen, är lite överviktig och har läst att det oftast tar några försök.
Jag och min sambo har bara varit tillsammans i snart 7 månader den lilla blev till på vår halvårsdag!
Vi är båda glada och rätt exalterade men såklart även rädda och nervösa men har några vänner som också är gravida så det känns skönt att vi kan följas åt :)
Förlossningen är jag skitnervös inför, ingen snack om saken!
Chilifrö, haha ja, man hörde ju hela tiden, "åh hoppas du slipper gå över, det är så jävla jobbigt och väntan blir så stor". Verkligen ALLA sa det. Jag trodde jag skulle föda 2 dagar efter bf. Men icke, hon kom i v. 38+4, så skönt!
Tror denna kommer komma tidigare också, hoppas på det iaf. ;) Alltså ja herregud, snart dags för rul. Tiden kommer rusa fram här med, eftersom jag har en busunge hemma, som gör att mina dagar också rusar iväg :) Ska dock börja jobba igen om 3 veckor, efter 1,5års mammaledigt med mitt lilla hjärta, det suger!! Ska nog ringa mvc snart och boka in ett hälsosamtal ;) Väntar nog 1 eller 2 veckor till :p
Hej hej! Får man gå med med här i gruppen? :) Jag heter då Moa och är 24 år. Väntar mitt andra barn den 25 juni så går in i v6 imorgon. Har sedan tidigare en liten vilde på 2,5 år. Bor utanför Stockholm :)
Hej hej! Får man gå med med här i gruppen? :) Jag heter då Moa och är 24 år. Väntar mitt andra barn den 25 juni så går in i v6 imorgon. Har sedan tidigare en liten vilde på 2,5 år. Bor utanför Stockholm :)
Hallå hur mår ni?? Här har illamåendet och tröttheten kommit bara på någon dag, fyfan och vi som ska till Ullared imorrn, bara 120mil t/r :p
Jag mår hur bra som helst. Har dock ont i brösten (men bara om jag trycker på dom) trött och mycket finnar samt lite ont i magen då och då. Men annars mår jag prima (peppar peppar) :P
Illamående och huvudvärk är mina ständiga följeslagare :@
Imorse kom första spyan har en känsla att detta kommer bli vardag hos oss :'(
Moisbois: Välkommen och Grattis! härligt hade en sån underbar graviditet med dottern! Hoppas verkligen att det håller i sig för dig ?
Emtfb lyllo dig :O har bokat 6 resor dit under hösten och har inte kommit iväg ändå :(
Nu är de bokat 13/11 så jag hoppas!
Vi sitter i skiten tillsammans med huvudvärk och illamående där ;)
Elle92 hur menar du med ärlig? Att berätta tidigt?
Spännande med bebis så snabbt i förhållandet! Jag gillar när människor blir så kära direkt ?
Har ni tankar på hur ni vill berätta?
Någon som redan vet?
Här vet en syster till mig och hennes sambo eftersom vi hade tänkte skaffa samtidigt men min syster vill inte riktigt bestämma sig :P men nu blev hon grymt peppad när vi berätta. Sen jobbar jag med hennes sambo och vi har stora risker på vårt jobb och han är just nu min närmaste kollega och behöver veta.
Jag kommer även ta upp det med min chef imorgon då risken är kraftigt överhängande att jag blir avstängd med omedelbar verkan :'(
Vi har tänkt berätta för våra familjer på julafton i samband med paketöppning då mormor och farmor ska få varsin fotobok från vår dotter med bilder på henne och sista uppslaget ska vi ha en ul bild på henne och en på liten i magen ?
Gud va jag alltid gör långa inlägg :P
Jag mår bra, för bra (även om jag vet att man inte ska klaga). Känner mig inte gravid alls... Lite trött emellanåt, men har en son som sover dåligt på nätterna så det är ju inte så konstigt. Var på hälsosamtal hos BM men enligt henne ska man inte behöva oroa sig, men det är svårt att låta bli.
Karro exakt så va min förra graviditet helt utan symtom till magen kom :P gott när man har en buse redan ;)