Vi med BF Juni 2015
Hejsan! Här kan vi som pratat & plussat i tråden "vi med bim 1-7 Oktober" samlas. Andra är självklart också välkomna :)
Hejsan! Här kan vi som pratat & plussat i tråden "vi med bim 1-7 Oktober" samlas. Andra är självklart också välkomna :)
Just ja, vill någon vara snäll och lägga till mig?
13 juni. Limpan nr2. 31 år, 2:a barnet. Västerås
Heej får jag hoppa in här? Fick ett pluss i lördags! Väntar mitt tredje barn, minstingen är 16 månader, han är också junibarn. Äldsta är 6 år, i december :)
Beskedet kom som en liten chock, men vi har önskat syskon och det var väl meningen just nu :)
Hur mår ni Alla? Jag känner mig helt ogravid och funderar om jag inbillat mig :p
Haha, jag går och känner efter om jag är öm i brösten hela tiden. Efter mina två tidigare graviditeter med bomber är dom numer obefintliga, så lite naturlig påfyllnad mottages tacksamt :P
Har jobbat kväll ikväll (precis kommit hem) måste säga att det inte känns riktigt värt då jag haft rejäl molvärk ända sedan åtta o kan inte direkt gå undan då jag är själv med 4 kassor, blir orolig dock när värken ökar hela tiden. Hoppas det bara är för att man alltid rör sig extra mycket när man jobbar kväll.... Verkar lugna ner sig nu när jag är hemma i soffan
Läste att Skogisen och Tinsans skrev om gravidsymtom och mf/ma
Min första graviditet tvivlade jag nästa till dessa att magen började växa för jag hade inga symtom som direkt kunde kopplas till graviditeten eller vanliga symtom.
Hade jag inte vetat att jag var gravid så hade jag nog inte märkt något :O
Sen tror jag att man kanske läser mer om Mf/Ma för att många som haft det ställer frågor/stöttar/berättar för andra i många trådar medans man efter en lyckad graviditet byter forum-rum eller som jag nästan helt slutar med forum. ;)
Bara min tanke :D
Är det någon som börjat må skit?
Jag har en ganska, för mig,besvärande åkomma... Jag får mjölksyra direkt jag gör något.. Igår skulle jag bädda rent i våran säng och då får jag mjölksyra i armarna efter ungefär 20sec när jag ska skaka i täcket :( otroligt irriterande.. hoppas det försvinner snart.. Vid en abort för 10 år sedan var det detta symtom som gjorde att jag märkte graviditeten överhuvudtaget..
Blir även väldigt lätt yr..
Har ni några önskemål på kön på bebisen?
Utgår ifrån att alla önskar sig friska och krya bebisar 
Vi skulle vilja ha en pojke då vi har en flicka nu men det vore smidigt med en flicka med tanke på alla kläder och saker som nu är rosa :P
BF-Lista 
8 Juni. Skogisen, 33år, 1:a barnet, Umeå
12 Juni ChiliFrö, 27år 2:a barnet
13 Juni. emtfb, 25år, 2:a barnet, Uppsala
17 Juni. dstrl, 1:a barnet, Orust
BF-Lista 
8 Juni. Skogisen, 33år, 1:a barnet, Umeå
12 Juni ChiliFrö, 27år 2:a barnet
13 Juni. emtfb, 25år, 2:a barnet, Uppsala
13 Juni. Limpan nr2. 31 år, 2:a barnet. Västerås
17 Juni. dstrl, 1:a barnet, Orust
Har fått lite brunt på papperet när jag torkat mig, igår kväll och imorse. Inget mer nu. Hoppas att det är ofarligt och inte blir värre.
Ang kön så spelar det såklart ingen roll. Men vi har en pojke sen innan så vore kul med en flicka. Men mer praktiskt om det blir en pojke till :)
Jag plussade i dag på tredje försöket och räknat till mig bf på 13 juni. Galet glad, även fast jag nog kände på mig de redan för en vecka sen :D
Men skönt att det tar sig så fort :) Hellre det än att behöva få hjälp och hålla på flera månader :P Första fick jag tabletter för att få igång ägglossningen, så det tog ett tag, men så värt det. Är så glad att det gick på egenhand denna gång!
Ja men det kändes verkligen som graviditeter man vill ha, lite symtom men endå inte för mycket. Hoppas du får en bra graviditet denna gång med då! :)
Oj min förra, va typ bakis/feberkänslor och spydde varje dag från v.8 till v.17, sen hade jag gallstensanfall typ 1 gång i veckan under hela graviditeten, som jag sen fick bort opererad 2 veckor efter förlossningen.
Men ja jag måste nog säga att de va en rätt kass graviditet haha. Hoppas verkligen denna blir bättre, kommer ju slippa gallstensanfallen iaf, och det är guld värt, hellre föder man barn 1gång i veckan än att få dom där anfallen. Hua! :P