Avel på huskatter. LÅNGT
Jag själv skulle inte köpa en katt.Inte för att dom inte är värda det,dom är värt massor för mig.Hittills har jag bara haft katter eller kattungar som akut behövde hem av flera orsaker.Då har jag fått dem.Mycket oansvarigt av dessa människor,då de aldrig varit hos veterinär.Jag har öppnat mitt hem för dessa stackars djur,varit hemma dygnet runt i början för att de varit skadade/rädda.Besökt veterinär,kastrerat,Chippat,avmaskat.Och självklart ge bra mat.Jag tycker inte om dessa Blocket annonser där dom säljs okastrerade och allt.Jag önskar att det vore krav på ordentlig veterinär undersökning chip och allt.Och att katterna borde kosta mer.Att jag inte hade köpt en katt beror på att det finns alldeles för många katter som far illa eller är hemlösa,det är dessa katter som jag varmt välkomnar.Senaste katt blev närmare 20 år gammal,som vi hittade övergiven och undernärd när han var 12-18 månader bara.Han hade ett långt liv hos oss.Vi har hittills aldrig haft katter med sjukdomar men våra är alltid försäkrade och värt varje krona om de blir sjuka.