Hunden gömmer sig?
Hej..
Vi har en glad och alert Jack Russell tik på 5 år. Hon har däremot varit med om 2 tragiska dödsfall under det senaste året, hennes nu f.d ägare.
Efter matte försvann blev hon oerhört nedstämd och la sig och sov hela dagarna i korgen, hon som var mycket av en matte-hund. Nu när husse försvann förändrades hon inte mycket då han inte var så riktigt nära hennes hjärta. Nu ersatte jag och min sambo deras plats i hundens lilla hjärta (Flisan).
Det som nu börjar uppstå är ett litet underligt beteende som aldrig uppvisats förut.
Vi ligger och myser och busar och sen lägger hon sig för sig själv och antingen snuttar filt eller tuggar ben, sen somnar hon. Min sambo brukar ta en vila, och jag ligger och tittar på tv. Helt plötsligt kan Flisan bara vakna upp och gå ut i köket för att lägga sig på stolarna. Först trodde jag hon blev sur för att hon inte får uppmärksamhet (vilket hon påvisar att hon vill ha KONSTANT nu för tiden), men visserligen kan det vara något annat.
Jag vet inte om hon nu fortfarande har en brustet hjärta efter matte och husse, för hon var ju normal någon månad efter mattes bortgång.
Det är väl kanske hela den här förändringen, att hon nu är helt själv några få timmar om dagen några gånger då jag inte jobbar. Annars hade hon haft sällskap av den kära gamla katten vi hade, som lämnade oss strax innan husses bortgång..
Så, i det hela, varför går hon och gömmer sig nu helt plötsligt?
Ps. Vi har noterat att löpen är på gång, men hon har aldrig gjort detta under andra löpperioder under sitt liv, kanske något nytt isåfall?
Mvh