• Jadu

Junimammor 2015

Hoppar in här, tog ett test igår fm och innan jag hann dra upp byxorna va det ett starkt plus.

Har en plutt sen innan som fyller 3 imorgon

• Jadu

Tack så mkt :)

Hur mår alla?

Jag har mått illa hela morgonen och är lite jobbigt o jobba.. Förra grav mådde jag prima så inte van vid detta.

• Jadu
    Dr to be skrev 2014-10-09 10:53:49 följande:

här kommer en bild på två test. Det högst upp  är taget igår kl 17.17 med ca 6h-urin (bim-4).Det längst ner är taget idag kl.10.15 med 3-4h urin (bim-3). Jag tycker att det redan ger ett starkare utslag:) Hur som helst så är jag gravid. Har lite svårt att fatta!!!!

Jag har värk i ryggen och i magen. Känner mig typ konstant kissnödig men det tror jag beror både på rygg och magvärken. Jag var lite illamående imorse innan frukost. Jag kan redan pressa ut några droppar bröstmjölk =O 

Låter ju nästan härligt med ryggont eller inte, får hoppas de försvinner snart.

Jaa har också svårt att förstå o känns som en evighet sen jag testa mig men va ju igår fm bara.
  • Jadu

Detta är mitt plus, dagen efter beräknad mens.. Visste inte att de kunde bli så starkt så fort

• Jadu

Usch känner att smått illamående är på ingång igen.. O såg att jag fått lite finnar, kan de redan komma eller är de inbillning att de beror på grav?!

• Jadu
    Isabella89 skrev 2014-10-09 21:38:09 följande:
    Har fått mycket mer finnar sista veckan nu, både i ansiktet men även på ryggen. Härliga hormoner...
    Härligt att inte va ensam.. ;)

Har sällan finnar så att helt plötsligt va prickig i pannan känns så där kul..
  • Jadu

Kräks har jag inte heller gjort o hoppas inte jag kommer göra..

Härligt att ha lugg, nästan så jag får skaffa mig de med så man kan dölja haha

• Jadu
    Isabella89 skrev 2014-10-10 07:46:00 följande:

Tack så mycket!

Hade varit praktiskt med lugg men få jag haft det i perioder så vet jag att jag skulle ångra mig ganska fort om jag klippte mig :)

Samma här, haft lugg x antal ggr o slutar alltid med att de åker upp i ett spänne
  • Jadu
    Dr to be skrev 2014-10-10 19:40:49 följande:

Utifrån era egna uträkningar- när har ni bf?

Bf här bör vara runt 20 juni. Kan bli en midsommarbebis mao.

Dock kom dottern i v.36+4 så jag ställer nog in mig på sen majbebis just in case. Bara för det blir det väl en julibebis;)

Enligt uträknaren här på fl så ska jag ha bf 15/6.

Min lille kom en vecka tidigare så jag "räknar" väl med de denna ggn med.. Hoppas bara det inte tar lika lång tid denna gång.
  • Jadu
    Dr to be skrev 2014-10-11 09:05:37 följande:
    Var det en långdragen fl?
    Från att värkarna börja tills han ville ut tog de allt som allt 34,5 timme plus att han blev dålig i slutet och hans hjärtfrekvens sjönk o va svår att komma tillbaka, jag hade tur att jag lyckades få ut honom själv men va på håret att de blev ett akut kejsarsnitt.
  • Jadu
    Dr to be skrev 2014-10-11 09:28:36 följande:
    Skönt att det gick bra till slut!

Jag önskar att jag slipper en 5 dagars latensfas;) småvärkar drog igång torsdag. Var inne på fl då pga en blödning. Jag var då öppen 2cm och tappen var ca 20mm. Åter in på söndag med samma återkommande småvärkar. Öppen 3-4cm tappen var ca 8mm. Hade sovit typ 3-4h per natt... Vattnet gick måndag kväll och allt satte igång på riktigt. 14,5 h timme efter vattenavgång föddes dottern. Var ganska trött på eländet när det väl drog igång.
    Åh lät ju nästan kul eller inte!

Får hoppas du slipper de denna gång då.

Tyckte de va mest jobbigt att man inte hade så mkt energi när de väl va dags.
Svar på tråden Junimammor 2015