Junimammor 2015
Hej alla ni som kommer att bli mamma i juni 2015.Här kan vi samlas och prata om allt som rör graviditet, familjeliv, slemproppar, krämpor etc

Hej!
Jag fick ett supersvagt plus imorse på bim-4. Om jag är gravid är jag i v.3+3 och har bf kring 20/6. Vågar inte vara glad än.... Detta blir i så fall andra barnet.
Vilken vecka är du i? Första barnet?
GRATTIS!! :)
Jag är i vecka 5 än så länge (4+3) så man vågar ju inte hoppas på för mycket (har flera missfall i bagaget sedan tidigare) - det här blir mitt andra barn också, min son fyllde 2 år härom dagen :D Hur gammalt är ditt andra? :)
Vår dotter blev 2,5 år nu i september????
Vågar inte på mig ett tack än eftersom plusset var så svagt. Hoppas på klarare besked imorgonbitti
Hoppas vi får följas åt. Har du några symtom än?
Hej och grattis till plusset, här är en som är enligt mens beräknad 29 maj men jag tror att det blir en maj bebis endå, imorgon ska jag göra ultraljud o hoppas allt ser bra ut, ska på UL då min ägglossning/ mens har vart så oregelbunden och har egentligen inte så bra koll hur långt gången jag är så jag tror att de blir en juni bebis! Har en son som är född april 2013 så kommer precis bli 2 år när nästa kommer! Är nu i vecka 7 :)
Vad roligt det är att läsa om andra som plussar samtidigt!! :D
Här är mitt BIM +1.
Är väldigt trött, mår lite illa men har ännu inte spytt - peppar peppar :D
Joooo "jadu" - härligt!!! :D
Hej! Hoppar gärna in jag med :) enligt senaste mens är jag i v6 nu (5+3) och bf 7 juni. Har en dotter på 2,5 år så det här är andra barnet
Usch känner att smått illamående är på ingång igen.. O såg att jag fått lite finnar, kan de redan komma eller är de inbillning att de beror på grav?!
Förra gången var det en septemberbebis som blev en oktoberbebis ;)
Den här gången har vi BF 13-14 juni och jag hoppas på en maj-bebis istället ;)
Enligt den kinesiska ägglossningskalendern så är det en flicka i magen även denna gång. Vet att man ska ta den med en nypa salt men den stämde på dottern, mig, syrran, pappa, min man och hans två syskon, dotterns kusin och mina två närmaste kusiner.
Vad ska ni få enligt kalendern på Bli mamma ;)?
Vill ni ha en BF-lista tro? :D
Grattis alla! Vad roligt att vi är beräknade att bli sommarmammor! Nu hoppas jag av hela mitt hjärta att alla små pyren får stanna kvar i magarna! <3
Har ni förändrat nått i ert liv sen plusset?
Här äter vi numera fisk 2ggr i v. Gillar egentligen inte fisk men är man gravid så e man. Man måste tänka på att få i sig det ett växande embryo/foster...
Egentligen blir det ju fisk fyra ggr/v eftersom det blir matlåda av eländet :D
Sen naturligtvis ingen alkohol och tobak. Har aldrig rökt...
Använder stödstrumpor pga yrsel och för att undvika trötta fötter.
Överlag tänker jag mer på vad jag äter. Tar vitaminer med folsyra varje dag.
Vad härligt Emmarebecca! :) Var det någon speciell anledning som gjorde att du fick göra tidigt VUL? :)
Vad säger ni om att starta en grupp på fb för oss juni mammor? Såklart sluten och jätte hemlig :)
Junibarn 2015?
Fast i den gruppen är det ju en massa som har BF i maj också? :)
Hej tjejer!
Hur går det med era magar?! <3
Vilken fin mage Isabella!!! <3
Jag blir smått galen - är sååå täppt i näsan hela tiden. Hade inte det problemet förra gången. Visserligen är det mer behagligt att vara täppt i näsan än att kräkas konstant ;)
.... och så började jag blöda och var inne på akuten idag och har en MA. Vecka 12. Så jävla pissigt!
Kram på er tjejer och lycka till med era magar