• NICU

Junimammor 2015

Hej alla ni som kommer att bli mamma i juni 2015.
    Här kan vi samlas och prata om allt som rör graviditet, familjeliv, slemproppar, krämpor etc Skrattande
  • Svar på tråden Junimammor 2015
  • NICU
    Dr to be skrev 2014-10-08 11:24:48 följande:

Hej!

Jag fick ett supersvagt plus imorse på bim-4. Om jag är gravid är jag i v.3+3 och har bf kring 20/6. Vågar inte vara glad än.... Detta blir i så fall andra barnet.

Vilken vecka är du i? Första barnet?

GRATTIS!! :)

Jag är i vecka 5 än så länge (4+3) så man vågar ju inte hoppas på för mycket (har flera missfall i bagaget sedan tidigare) - det här blir mitt andra barn också, min son fyllde 2 år härom dagen :D Hur gammalt är ditt andra? :)

• NICU
    Dr to be skrev 2014-10-08 14:25:00 följande:

Vår dotter blev 2,5 år nu i september????

Vågar inte på mig ett tack än eftersom plusset var så svagt. Hoppas på klarare besked imorgonbitti

Hoppas vi får följas åt. Har du några symtom än?

Jag drömmer väldigt konstiga drömmar (gjorde det med 1:an också) och så är jag väldigt trött, men bara lite illamående än (spydde i 42 veckor med 1:an) ;)
    Själv då?
    emmarebecca skrev 2014-10-08 18:56:36 följande:

Hej och grattis till plusset, här är en som är enligt mens beräknad 29 maj men jag tror att det blir en maj bebis endå, imorgon ska jag göra ultraljud o hoppas allt ser bra ut, ska på UL då min ägglossning/ mens har vart så oregelbunden och har egentligen inte så bra koll hur långt gången jag är så jag tror att de blir en juni bebis! Har en son som är född april 2013 så kommer precis bli 2 år när nästa kommer! Är nu i vecka 7 :)

Vad spännande!! Du får berätta imorgon om det blir en majbebis eller juni-bebis då :D

• NICU

Vad roligt det är att läsa om andra som plussar samtidigt!! :D
    Här är mitt BIM +1.

Är väldigt trött, mår lite illa men har ännu inte spytt - peppar peppar :D

• NICU
    Isabella89 skrev 2014-10-09 21:25:42 följande:

Hej! Hoppar gärna in jag med :) enligt senaste mens är jag i v6 nu (5+3) och bf 7 juni. Har en dotter på 2,5 år så det här är andra barnet

GRATTIS!! :D
    Jadu skrev 2014-10-09 20:54:42 följande:

Usch känner att smått illamående är på ingång igen.. O såg att jag fått lite finnar, kan de redan komma eller är de inbillning att de beror på grav?!

Jag har börjat att få blemmor och mår illa till och från men har inte kräkts (peppar peppar!!) - känns hittills lite annorlunda mot förra graviditeten :)

• NICU

Förra gången var det en septemberbebis som blev en oktoberbebis ;)

Den här gången har vi BF 13-14 juni och jag hoppas på en maj-bebis istället ;)

• NICU
    Dr to be skrev 2014-10-12 08:17:02 följande:

Enligt den kinesiska ägglossningskalendern så är det en flicka i magen även denna gång. Vet att man ska ta den med en nypa salt men den stämde på dottern, mig, syrran, pappa, min man och hans två syskon, dotterns kusin och mina två närmaste kusiner.

Vad ska ni få enligt kalendern på Bli mamma ;)?

Enligt kinesiska kalendern så skulle jag få en tjej förra gången men det blev en kille. Den här gången står det kille men det känns totalt annorlunda mot förra gången så jag tror på en tjej ;)
  • NICU
    JUNIMAMMOR BF-LISTA

1.
    2.
    3.
    4.
    5.
    6.
    7.
    8.
    9.
    10.
    11.
    12.
    13. NICU - 2:a barnet
    14.
    15.
    16.
    17.
    18.
    19.
    20. AnonymaKlara
          Jesand
    21.
    22.
    23.
    24.
    25.
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
  • NICU

Grattis alla! Vad roligt att vi är beräknade att bli sommarmammor! Nu hoppas jag av hela mitt hjärta att alla små pyren får stanna kvar i magarna! <3

• NICU
    Dr to be skrev 2014-10-15 12:25:10 följande:

Har ni förändrat nått i ert liv sen plusset?

Här äter vi numera fisk 2ggr i v. Gillar egentligen inte fisk men är man gravid så e man. Man måste tänka på att få i sig det ett växande embryo/foster...

Egentligen blir det ju fisk fyra ggr/v eftersom det blir matlåda av eländet :D

Sen naturligtvis ingen alkohol och tobak. Har aldrig rökt...

Använder stödstrumpor pga yrsel och för att undvika trötta fötter.

Överlag tänker jag mer på vad jag äter. Tar vitaminer med folsyra varje dag.

Jag åt redan Folsyra (400 mikrogram) och vitaminer sedan tidigare. Har fått sluta Viktväktarna eftersom man inte får köra det när man är gravid. Försöker att äta allsidig kost men jag är väldigt allergisk så det är inte alltid lätt. Med sonen (2 år nu) levde jag i stort sett på Coca Cola hela graviditeten. Spydde i 42 veckor och colan gjorde att jag rapade mer än spydde och gav mig energi också. Det blev barn av honom också, trots det ;) :D
  • NICU

Vad härligt Emmarebecca! :) Var det någon speciell anledning som gjorde att du fick göra tidigt VUL? :)

• NICU
    emmarebecca skrev 2014-10-16 17:54:19 följande:

Vad säger ni om att starta en grupp på fb för oss juni mammor? Såklart sluten och jätte hemlig :)

Jag har funderat på det också ;)
    Gjorde likadant med vår BF-tråd från September 2012 ;)
  • NICU

Fast i den gruppen är det ju en massa som har BF i maj också? :)

• NICU

Jag blir smått galen - är sååå täppt i näsan hela tiden. Hade inte det problemet förra gången. Visserligen är det mer behagligt att vara täppt i näsan än att kräkas konstant ;)

• NICU

.... och så började jag blöda och var inne på akuten idag och har en MA. Vecka 12. Så jävla pissigt! Rynkar på näsan
    Kram på er tjejer och lycka till med era magar Hjärta

Svar på tråden Junimammor 2015