Inlägg från: AnonymaKlara |Visa alla inlägg
  • AnonymaKlara

Junimammor 2015

Hej! Jag hoppar gärna in :) bf 20 juni och plussade i dagarna!

• AnonymaKlara
    Dr to be skrev 2014-10-12 14:03:22 följande:
    Välkommen och grattis! Då är vi tre st med bf 20 juni:)
    Vad roligt!! Det känna som ett bra datum då!
  • AnonymaKlara
    NICU skrev 2014-10-12 21:39:49 följande:

Vill ni ha en BF-lista tro? :D

Det är väl alltid bra? :D
  • AnonymaKlara

Vad roligt med i princip en hel sida nya sedan jag joinade gruppen! Och de flesta verkar vara beräknade ganska lika datum dessutom!

Jag håller alla tummar jag bara kan för oss allihopa. Det är några jobbiga veckor nu... Minns inte alls hur jag lyckades ta mig igenom dem jobbiga veckorna förra gången men det ska väl gå nu också (rent psykiskt menar jag nu).

• AnonymaKlara
    Dr to be skrev 2014-10-15 09:33:15 följande:

Jag kunde inte låta bli att ta ett test till. Banne mig om det inte verkar som om att HCG faktiskt dubblas varannan/var tredje dagGladBIM-3                     BIM                             BIM+3

Kram på er tjejer!  Hoppas ni mår bra!

Härlig stegring! Jag har en massa stickor hemma och testar på mornarna jag också. Starkare och starkare känns fint på nåt sätt...
  • AnonymaKlara

Åh, ska också försöka få göra ett tidigt vul! Känns väldigt viktigt för mig. Det hade jag med sonen också :) fast först i v 10.

Vad har ni för symptom? Jag har molvärk. Ganska ordentligt emellanåt. Brösten börjar ömma LITE men känns framför allt fylligare (?). Men inget illamående. Hade jag iof inte förra graviditeten heller men när brukar det dyka upp typ?

• AnonymaKlara

Hemskt gärna en dold Facebook-grupp! Det får ni gärna ordna :)

• AnonymaKlara
    emmarebecca skrev 2014-10-16 17:27:46 följande:
    Jag mår sjukt illa heela tiden, verkligen konstant, (mådde knappt illa med sonen så detta är nytt för mig) är trött hela tiden, brösten ömmar o blivit jätte stora, extra mkt flytningar , växtvärk, yrsel och kallsvettig till o från

Jag går in i vecka 8 på söndag o är nästan ett vrak , hoppas att de vänder snart!
    När kom ditt illamående? :)
  • AnonymaKlara
    Isabella89 skrev 2014-10-16 22:35:20 följande:

Kan någon av er bli vän med mig på fb så jag kan starta gruppen? Verkar tydligen behöva lägga till någon direkt. Heter Isabella Gidlund och pussar på min nyblivna man på profilbilden :)

Jag gjorde, för jag förstod inte om någon annan gjort än :)
  • AnonymaKlara

Jag är kvar här också!

• AnonymaKlara
    Dr to be skrev 2014-10-19 07:18:58 följande:

God morgon på er tjejer. Idag går jag in i ny vecka 5+0. Kan dock vara 6+0, äl-stickorna visade ingen stegring under cykeln jag blir gravid och min cykel är allt mellan 28-32(35) dagar... 31/10 ska vi på vul så då bör vi få datum:)

Hur mår ni? Vilken vecka är ni i?

Jag har ömmande bröst som blir mer ömma typ varannan dag. Illamående som kommer och går. Svullen om magen. Luktkänslig. Från och till drar det i livmodertrakten. Ländryggen spökar oxå. Trött är jag oxå. I snitt somnar jag kl 21 om kvällarna :D

Hej! Vecka 6 idag för min del. Känns ganska solklart eftersom jag haft regelbunden cykel efter att jag fick barn 2012 (då när jag blev gravid var det riktigt skumt. Senaste mens första dag var då 9/9 och plussade först 20/10??? Jag är uppriktigt fundersam över det där?)

Men nu har jag alltså haft 28-dagars men noll koll på ägglossning. Det har löst sig liksom :)

Så himla spännande med vul! Jag ska skrivas i på tisdag och sist fick vi göra ett vul mellan v 11 och 12 typ. Hoppas att det är så fortfarande!

Tycker att symtomen är ganska svaga. Molvärken i magen är nog värre än senast men brösten är inte lika ömma. Men jag bläddrade i mina anteckningar och såg att det kom först i den här veckan senast! Och mitt humör... Det är inte nådigt. Det blir dubbelt också för jag vill inte äta ångestdämpande medicin när jag är gravid vilket jag annars äter. Tror tt jag kan vara en liten häxa som gravid, iaf nu i början! Usch :(
  • AnonymaKlara
    Isabella89 skrev 2014-10-22 23:13:38 följande:

Någon som sitter på ett bra tips mot svullen mage? Känns sådär att se ut som jag gjorde i v20 sist när det bara är v8 :/

Åh, jag undrar samma! Jag är sjukt svullen nu, som efter 20 veckor i förra ja! Är det vanligt med andra barnet? Att man svullnar mycket? Jag svullnade inte så mkt första... Det här går ju inte ens att dölja...
  • AnonymaKlara
    NICU skrev 2014-11-23 19:14:23 följande:

.... och så började jag blöda och var inne på akuten idag och har en MA. Vecka 12. Så jävla pissigt! Rynkar på näsan
    Kram på er tjejer och lycka till med era magar Hjärta

Många styrkekramar till dig! :(
Svar på tråden Junimammor 2015