Inlägg från: Dr to be |Visa alla inlägg
  • Dr to be

Junimammor 2015

Jag kunde inte låta bli att ta ett test till. Banne mig om det inte verkar som om att HCG faktiskt dubblas varannan/var tredje dagGlad

BIM-3                     BIM                             BIM+3

Kram på er tjejer!  Hoppas ni mår bra!

• Dr to be
    JossanRy skrev 2014-10-15 10:44:56 följande:

Hoppar in här jag med. Beräknat 18 juni för min del. Första barnet och är otroligt glad (lite rädd för mf såklart) :)

Välkommen :)
  • Dr to be
    AnonymaKlara skrev 2014-10-15 11:56:02 följande:

Vad roligt med i princip en hel sida nya sedan jag joinade gruppen! Och de flesta verkar vara beräknade ganska lika datum dessutom!

Jag håller alla tummar jag bara kan för oss allihopa. Det är några jobbiga veckor nu... Minns inte alls hur jag lyckades ta mig igenom dem jobbiga veckorna förra gången men det ska väl gå nu också (rent psykiskt menar jag nu).

Ja du,jag minns inte heller hur jag tog mig igenom den första trimestern...

Tack! Skönt att jag inte är ensam om att vara testnarkoman:D
  • Dr to be

Har ni förändrat nått i ert liv sen plusset?

Här äter vi numera fisk 2ggr i v. Gillar egentligen inte fisk men är man gravid så e man. Man måste tänka på att få i sig det ett växande embryo/foster...

Egentligen blir det ju fisk fyra ggr/v eftersom det blir matlåda av eländet :D

Sen naturligtvis ingen alkohol och tobak. Har aldrig rökt...

Använder stödstrumpor pga yrsel och för att undvika trötta fötter.

Överlag tänker jag mer på vad jag äter. Tar vitaminer med folsyra varje dag.

• Dr to be
    NICU skrev 2014-10-15 16:07:22 följande:

Jag åt redan Folsyra (400 mikrogram) och vitaminer sedan tidigare. Har fått sluta Viktväktarna eftersom man inte får köra det när man är gravid. Försöker att äta allsidig kost men jag är väldigt allergisk så det är inte alltid lätt. Med sonen (2 år nu) levde jag i stort sett på Coca Cola hela graviditeten. Spydde i 42 veckor och colan gjorde att jag rapade mer än spydde och gav mig energi också. Det blev barn av honom också, trots det ;) :D

Jag åt oxå folsyran innan plusset. Började med det redan i våras:)

Jag kan verkligen inte dricka cola- tycker det är apäckligt:) smaken är som baken. Förra graviditeten var jag inte sugen på nått alls i princip. Pga halsbränna kunde jag inte äta en smörgås de sista 5 månaderna:/ gick bara upp 8kg vilket var för lite. En vecka efter förlossningen hade jag tappat 10kg och vägde 42. Såg förjävlig ut. Hoppas jag går upp mer denna gång men känns väl inte så troligt med en 3-åring hemma och heltidsjobb...
  • Dr to be
    emmarebecca skrev 2014-10-15 18:38:01 följande:

Tidigt ultraljud gjort och BF är 5 juni ???????? hjärtat tickade på bra!

Åh så roligt :)
  • Dr to be
    AnonymaKlara skrev 2014-10-16 14:33:29 följande:

Åh, ska också försöka få göra ett tidigt vul! Känns väldigt viktigt för mig. Det hade jag med sonen också :) fast först i v 10.

Vad har ni för symptom? Jag har molvärk. Ganska ordentligt emellanåt. Brösten börjar ömma LITE men känns framför allt fylligare (?). Men inget illamående. Hade jag iof inte förra graviditeten heller men när brukar det dyka upp typ?

Jag har ont i ländryggen i varierande styrka, brösten ömmar lätt vid beröring, luktkänslig och trött. Aptiten är minskad för tillfället. Ligamentsmärtor på morgonen vid toabesök då livmodern får mer plats. Jag använder även hårsnoddslösning i byxorna då jag är svullen och det är obehagligt/omöjligt att knäppa byxorna:)

Jag gjorde nått "förbjudet" i min värld. Jag snubblade in på lindex.com och in på mammakläderna som bara finns oline. Hittade två t-shirtar som var nersatta 70% från 199kr. Kunde inte låta bli trots att det är på tok förtidigt och allt kan hända. Är ju bara i v.4+4 alt 5+4. Snälla, jag vill verkligen få användning för dem!!!!

Jag ska på vul 31/10 för att se om graviditeten sitter rätt. Hade ett utomkvedeshavandeskap 2011 där jag förlorade ena äggledaren.
  • Dr to be

Vi kan väl vara kvar här också? Jag är en av de udda människor som INTE har Facebook (!), ja vi finns :D!

• Dr to be

God morgon på er tjejer. Idag går jag in i ny vecka 5+0. Kan dock vara 6+0, äl-stickorna visade ingen stegring under cykeln jag blir gravid och min cykel är allt mellan 28-32(35) dagar... 31/10 ska vi på vul så då bör vi få datum:)

Hur mår ni? Vilken vecka är ni i?

Jag har ömmande bröst som blir mer ömma typ varannan dag. Illamående som kommer och går. Svullen om magen. Luktkänslig. Från och till drar det i livmodertrakten. Ländryggen spökar oxå. Trött är jag oxå. I snitt somnar jag kl 21 om kvällarna :D

• Dr to be

Här har illamåendet dragit igång på riktigt. Det enda som lindrar det för en stund är att äta något men tro inte att jag är sugen på något. Det är förjävligt att behöva tvinga i sig nått. Det blir typ några salta kex, en frukt, en kaka, några chips, ja det som finns lättillgängligt. Har inte spytt än...

Mådde inte illa på det här viset med dottern utan då kom det attackvis och slutade ofta med spyor och gick då över. Denna gång är det mer eller mindre konstant. Hoppas det går över runt v.12/13 vilket det gjorde förra gången.

Hur mår ni andra?

Kram

• Dr to be

Var förresten på vul i fredags. Allt såg så bra ut som det kan i detta skede. Bönan satt på rätt ställe och hjärtat tickade på:). Blev flyttad några dagar bakåt från sen v.6 (min beräkning i fredags var 6+5) till tidig v.6. Iom detta tror jag att det är en lillasyster därinne. Flickor är mindre än pojkar från start. Men det får rul visa i januari.

Om det nu är så att jag bara var i tidig v.6 i fredags så plussade jag typ bim-7/8 vilket inte känns helt troligt.

• Dr to be

Här började kräkeriet igår:( mår apa. Min man fick köpa hem postafen idag, har just tagit första tabletten. Hoppas hoppas hoppas det hjälper. Jag måste ju fungera i vardagen å det gör jag inte nu

...

• Dr to be
    NICU skrev 2014-11-23 19:14:23 följande:

.... och så började jag blöda och var inne på akuten idag och har en MA. Vecka 12. Så jävla pissigt!

Kram på er tjejer och lycka till med era magar

Fy så tråkigt. Stor kram till dig!
Svar på tråden Junimammor 2015