• Anonym (Besviken)

Skulle du vara kvar hos någon som skrek jävla hora och fitta till dig?

Om den ni är tillsammans med blir förbannad och skriker jävla fitta och hora till dig vad skulle du göra då?
    Skulle du vara kvar hos nån som gjorde så och som när du påpekar att du inte accepterar att man säger sånt till dig skriker att man är ett jäkla offer och borde sluta spela så jäkla kränkt, eller skulle du lämna?

Låt säga att förövrigt har ett kanon förhållande och du har aldrig varit så kär och älskat någon så mycket tidigare men när han blir förbannad så går han över styr och skriker och säger vad som helst för att såra dig, han skulle aldrig slå dig och du är aldrig orolig över det.
    Men ord gör ju ont ändå även om allt annat är bra så förstör det så mycket och sitter kvar, eller hur känner ni om det?

• Svar på tråden Skulle du vara kvar hos någon som skrek jävla hora och fitta till dig?
  • Palestrina
    Anonym (Besviken) skrev 2014-10-08 16:47:28 följande:

Om den ni är tillsammans med blir förbannad och skriker jävla fitta och hora till dig vad skulle du göra då?
    Skulle du vara kvar hos nån som gjorde så och som när du påpekar att du inte accepterar att man säger sånt till dig skriker att man är ett jäkla offer och borde sluta spela så jäkla kränkt, eller skulle du lämna?

Låt säga att förövrigt har ett kanon förhållande och du har aldrig varit så kär och älskat någon så mycket tidigare men när han blir förbannad så går han över styr och skriker och säger vad som helst för att såra dig, han skulle aldrig slå dig och du är aldrig orolig över det.
    Men ord gör ju ont ändå även om allt annat är bra så förstör det så mycket och sitter kvar, eller hur känner ni om det?

Nu är jag ju inte i ditt förhållande och har inte varit med om det du beskriver, men jag skulle inte vilja vara tillsammans med någon som kallar mig "jävla fitta" och "hora". Det låter extremt kvinnofientligt faktiskt. Och ihop med resten, att "sluta spela så jäkla kränkt" och "jäkla offer" låter det riktigt riktigt illa faktiskt.

Ingen är perfekt och alla kan göra bort sig, men det säger en del om hans värderingar tycker jag. Värderingar som han säkert förnekar i sansat tillstånd, men ändå.
  • Påven Johanna

Nej, det vore långt under min värdighet och således inte intressant alls.

• Sansa Snark

Om det händer mer än en gång tycker jag att det inte kan vara ett "kanon förhållande". Precis som Palestrina skriver ovan så tyder det på en inte så trevlig kvinnosyn.

Att han sedan säger att du inte ska vara ett offer eller liknande är en varningsflagga för mig. Du har rätt att bli ledsen eller arg om ni grälar och det har inget med "att vara ett offer" att göra. Att underkänna dina känslor och upplevelser på det sättet är manipulativt. I bästa fall är det en omogen försvarsstrategi från hans sida, i sämsta fall kan det eskalera till psykisk misshandel.
  • Common sense

Slut.
  • Anonya

Absolut inte. Jag skulle inte heller vilja vara vän med någon som skriker så till någon.

• Anonym (K)

Kravet för att jag skulle stanna skulle vara att personen sökte hjälp för sin psykiska instabilitet.

• Anonym (no way)

Nej. Jag skulle aldrig kunna vara kär i eller älska en sådan person heller. "Kanonförhållande i övrigt", tvivlar jag väldigt på.  

• Inteutanproblem

Nej absolut inte! Det misstaget har jag gjort en gång tidigare (mitt första förhållande) och det stal 3 år av mitt liv som jag aldrig får tillbaka och lämnade mig med en lång lång väg tillbaka till en sund och stark självkänsla, och normalt självförtroende. Aldrig att jag utsätter mig för en sådan människa igen, spelar ingen roll hur charmig och "snäll" han är när han _känner för det_

Han slog mig aldrig. Vilket inte behövs för att knäcka en människa totalt. Normaliseringsprosessen. Sök på den TS.

• Anonym (anonym)

Om man anser att man är i det bästa förhållande man någonsin haft när den man lever med skriker en massa kränkande saker åt en så tycker jag synd om den personen eftersom den måste ha mycket dåliga erfarenheter av relationer.

Svar på tråden Skulle du vara kvar hos någon som skrek jävla hora och fitta till dig?