• Anonym (Ledsen)

    Har du ångrat din abort?

    Kan man göra det?

    Är det något du har varit med om?

  • Svar på tråden Har du ångrat din abort?
  • Anonym (Inga barn för mig)

    Gjorde min abort för snart ett halvår sen, och har aldrig ångrat mig. Det jobbigaste med själva händelsen och proceduren var att behöva gå igenom det. Det var en otroligt smärtsam process för min kropp, gjorde den hemma, och överlag blev det även en utdragen process. 

    Fick även se fostret på monitorn innan, men även då kände jag ingenting speciellt även om det var en konstig känsla som fick en att stanna upp. Men jag vill inte ha barn, varken idag eller i framtiden så det var inget svårt beslut för mig. 

  • Anonym (Why)
    Anonym (G) skrev 2015-11-09 17:20:43 följande:

    Hon får må hur dåligt som helst! Men inte okej att ljuga och överdriva i ett syfte att skrämma andra.

    Majoriteten mår inte dåligt.


    Ja fast saken är den att du inte vet om hon ljuger, eller hur?
  • Anonym (Påverkad, men rätt beslut)

    Jag är en av dem som har tänkt väldigt mycket och mått ganska dåligt över min abort. Men jag har aldrig ångrat beslutet. Och bara tanken på hur jag hade mått och vilken ångest det varit om jag valt att behålla är mycket värre.

    Är idag gravid igen. Den här gången är det planerat och efterlängtat. Men en graviditet är väl sällan en dans på rosor. Vet ärligt talat inte hur jag skulle orka om det inte vore för en längtan efter och kärlek till det framtida barnet, och att ha en partner som känner likadant och pysslar om mig.

    Att må så här, med illamående, foglossning, trötthet och skräck inför den framtida förlossningen och samtidigt inte vilja ha barnet, det måste vara en mardröm värre än alla världens aborter.

  • isolande

    Gjorde en för ganska exakt 9 år sedan. Har aldrig ångrat mig, däremot tänkte jag rätt mycket på det när jag blev gravid för andra gången, då planerat. Att jag kunde ha haft ett till barn på 5 år då, hur det barnet hade varit osv osv.

    Men i den situationen jag var i då (blev gravid med ett ONS) var abort det enda rätta.

  • Zuzanne

    Har aldrig ångrat mina. De fostrena var bara prototyper. Vissa ångrar, andra inte. Beror nog på orsaken till aborten.

  • Lakritsglassen

    Jag och min man var och gjorde en i torsdags.

    Vi vet att vårt beslut var rätt då vårt lilla foster hade ett kromosonfel med väldigt oviss utgång . Vi har 2 pojkar sen innan som behöver sitt. Vår familj har redan gått igenom ett barn dödsfall detta året då min bror förlorade sin son i våras.

    Själva proceduren gick bra ja förutom den mentala biten.men jag kan säga att denna helgen som gått har varit den värsta i mitt liv.

    Har aldrig mått så dåligt inte ens under de 5 åren vi fick vänta på att stora killen skulle få ett syskon.

    Saknar min lilla mage sååå mkt och känslan av att vara gravid.

    Men för hoppningsvis går denna ångest över och naturen ger oss ett barn till snabbt.

    För vi ska ha ett barn till...

  • Anonym (nn)

    Gjorde en abort 2009 och har aldrig ångrat det, även om det var ganska jobbigt att gå igenom. Men det var helt rätt beslut.

  • Anonym (Why)
    Lakritsglassen skrev 2015-11-16 07:39:03 följande:

    Jag och min man var och gjorde en i torsdags.

    Vi vet att vårt beslut var rätt då vårt lilla foster hade ett kromosonfel med väldigt oviss utgång . Vi har 2 pojkar sen innan som behöver sitt. Vår familj har redan gått igenom ett barn dödsfall detta året då min bror förlorade sin son i våras.

    Själva proceduren gick bra ja förutom den mentala biten.men jag kan säga att denna helgen som gått har varit den värsta i mitt liv.

    Har aldrig mått så dåligt inte ens under de 5 åren vi fick vänta på att stora killen skulle få ett syskon.

    Saknar min lilla mage sååå mkt och känslan av att vara gravid.

    Men för hoppningsvis går denna ångest över och naturen ger oss ett barn till snabbt.

    För vi ska ha ett barn till...


    Så jobbigt! Det kommer nog bli en stor tröst och hjälp för dig när du får vara gravid igen! Jag tror det blir lättare att komma över om man får en chans till, speciellt när man är så beslutsam och säker på vad man vill som du :)
  • Anonym (M)
    Rynkar på näsan
    Blev gravid för första gången i mitt liv vid 26års ålder,
    gjorde abort då. Ångrar det något fruktansvärt...

    För stunden var det ett bra beslut, men inte långsiktigt.
    Mådde väldigt dåligt just den perioden, ångestproblematik osv som gjorde att jag /vi tog de beslutet.
    Hade endast varit ihop med min nuvarande kille i 3månader just då.
  • Anonym (CI)

    Ibland. Tänker ganska ofta på det, trots att vi gjorde rätt val.

Svar på tråden Har du ångrat din abort?