Inlägg från: skorstenen |Visa alla inlägg
  • skorstenen

Sommarbebisar 2015

Har bf nånstans i mitten på juni. Får veta mer om 15 dagar på vul.

Har fått mkt acne på kindbenen, halsen o ryggen.

Molvärk som kommer o går

Ont i brösten o sticker

lättretlig

Luktkänslig

Mm.

Vi har inte berättat för någon så jag har ingenstans att ventilera mer än här

• skorstenen

Tror oxå jag är i vecka 4+3 kanske ;)

Det är standard med tidigt vul hos min BM. Jag får nog två. Då jag nyligen hade ett MA.

Sen får vi betala för KUB o sen har vi RUL o tillväxt oxå :)

• skorstenen

Jag får det för att jag går privat så de har inte med landstinget att göra. Och var jag bor håller jag hemligt lite till. Ifall att någon man känner råkar trilla in här ;)

• skorstenen

Jag mår bra :) är frusen. Lite trött, lite stick i brösten, svagt illamående och Luktkänslig. Inget som är jobbigt alls.

Jag ska på vul på fredag o räknar minuterna. Förra gången vi var där fick vi tråkigt besked. Hoppas på bättre denna gången.

Vi kommer vänta med att berätta till efter KUB i början på december. Ev längre.

Min man bryr sig på ett annat sätt nu när jag bara har hnm att prata med. Det känns så skönt. Han vill vara realist och inte få för stora förhoppningar men iom jag pratar med hnm nu så är han mer positiv. Han har tidigare graviditeter typ låtsats som att det regnar fram till efter kub. Jag har pratat med väninnor ist. Mkt mer speciellt denna gången ?

Hur mår ni? När är ni beräknade?

• skorstenen
    nygift skrev 2014-12-15 16:11:39 följande:

Haha konstigt appen jag använder säger vecka 15,

Vilken app? :)
  • skorstenen

Jag såg sparkar utanpå magen i vecka 16 med mina..;) men nu känner jag inget. Och jag har ingen mage alls heller trots det är 4 de barnet

• skorstenen

Jag har det tvärt om. Måste blåsa ut för att jag ska se gravid ut. Har inte fått någon mage alls. BF 15 juni. Inte gåTT upp vikt iheller. Jag är smal o tycker de borde synas. Men nä. Fjärde graviditeten så har jag ingen mage ;) bäbis ligger väl o trycker mot mi rygg :P

• skorstenen
    Sixtensmamma14 skrev 2014-12-19 07:56:46 följande:

Du kanske har bakåttippad livmoder? Det har jag men det syns ändå för jag är så svullen. Fick barn för ett år sen och då visade sig inte magen för ens ganska sent....

Kan livmodern vara tippad olika från graviditet till graviditet? För med mina andra 3 fick jag synlig mage tidigt..
  • skorstenen
    nygift skrev 2014-12-19 15:52:18 följande:

Har bara hört att magen växer fortare när man väntar typ sitt andra barn eller tredje o så vidare

Ja och iom jag väntar mitt fjärde borde jag ju då ha mage vid det här laget ;)

Jag har känt bebis. Första gången tydligt igår.

såg sparkar utanpå magen vecka 16-17 med de andra 3. Så hoppas på att få se snart :)
  • skorstenen
    nygift skrev 2014-12-19 21:25:14 följande:

Vilken vecka är du i? :)

BF 15 juni. Så 14+5 :)

• skorstenen
    nygift skrev 2014-12-20 09:47:59 följande:

Vilken härlig kula :)

Vilken kula hahahaha...
  • skorstenen
    Frallanz skrev 2014-12-20 12:29:55 följande:

Är i 14+1 idag, någon som blöder näsblod lite då och då? Säkert 10 år sen jag blödde det sist, men hänt 3 ggr nu de senaste två veckorna. Och denna hunger jag känne hela tiden, fy vad den är jobbig :( bara att äta annars blir jag illamående. Nån mer som är i samma sits med hungern?

Kram på er!

Vaknade häromnatten av forsande näsblod. Har haft det alla graviditeterna.Fick bränna ett kärl ena graviditeten.
    Emeeliiee skrev 2014-12-20 12:16:34 följande:

Vecka 16 idag! :) Har inte känt lillen i magen än, väntar med spänning.. Magen växer lite för varje dag känns det nästan som. 30 dagar kvar till Rul, det är ju en evighet! Kompisarna på jobbet har börjat betta om vilken kön det kan vara ;) Och jag känner mig äntligen som en människa igen, spyr inte längre varje dag!

Kul att läsa hur det går för er andra! Och välkomna alla nya :)

Skönt du börjar må ok igen. :)
Svar på tråden Sommarbebisar 2015