Inlägg från: JossanRy |Visa alla inlägg
  • JossanRy

Sommarbebisar 2015

Hej. Tidigt plus här och i vecka 4. Så enligt app är det 18 juni för min del. Nu har mensen stoppats och det känns som att jag kan börja lita på det där pluset ;) jag är gravid!

Jag har känslig mage på morgonen och antydan till illamående men framför allt molvärk i magen. Inga andra problem dock :)

• JossanRy

Mer eller mindre konstant molvärk i tjejmagen, superkänsliga brösvårtor, trötthet som kommer och går.. lite lätt gungning i magen jag inte sköter maten ordentligt. Mycket hungrigare nu än tidigare (och där är jag i v 5) lite rädd för vad som komma skall.. :)

• JossanRy
    Emeeliiee skrev 2014-10-17 22:19:09 följande:

Undrar hur det kommer sig att vissa får göra vul och andra inte? Jag var på inskrivning idag på MVC och fick reda på att ultraljud blir det inte förrän v. 18 någon gång.. Känns ju som en evighet?! :/ Man vill ju bara se det lilla livet med egna ögon så snabbt som möjligt..

Vad jag förstått så handlar det om kommuner och särskilda förutsättningar så som ålder, tidigare ma eller annan sjukdomhistoria. I Västerås, där jag bor så är det bara privata kliniker som erbjuder det.

Jag vill veta så tidigt som möjligt att det är bra därinne :) får prata med barnmorskan om man kan flörta till sig något.
  • JossanRy

Vi var på inskrivning förra fredagen dvs v 6. Skulle tillbaka för riktiga inskrivningen i november. Typ v 12. Då tar de blodprov och mer uppgifter. Förstår inte varför de var så snabba att ta första inskrivningssamtalet så snabbt inpå. Gav egentligen ingenting.

• JossanRy
    nygift skrev 2014-10-29 10:11:54 följande:

Jag ringde barnmorskan på måndagen fick tid på tisdagen men då är de ju ingen riktig inskrivning handlar mer om hälsan när man är gravid vad man får äta o inte äta o sånt :) så man har koll på det :)

Jag vette fan om det första samtalet gav någonting. Tog 20 min och ingen vettig information. Jag frågade om tvillingrisk fick ett ja. Hon frågade om jag åt normalt. Ja. Thats it.. hade kunnat ta det via telefon eller en bra hemsida. :)
  • JossanRy
    nygift skrev 2014-10-30 08:54:25 följande:

Hahaha dåligt fast du har rätt :) ska bli intressant o se hur inskrivningen är

Ja nästa inskrivning ät ju blodprov.. tadadaaam. I dom not like that. :) Men men det är väl bara att beta av. Och vidare utvecklade frågor. Vi har vårt samtal när jag är i 11+6 :) ska berätta för familj och vänner två dagar efter.. 12+1
  • JossanRy

V 8 här.. vi kommer berätta i när vi går in i v 13. Otroligt lång tid tills dess. Nu är det bara nödvändiga som vet (den jag skriver uppsats med) :) Tiden går så jäklar sakta dock. Längtar till 6 december det är då vi outar nyheten för familj och vänner ien storslagen fest

• JossanRy

Min mage är hemsk just nu. 7+3 och det syns. Jag antar att det är svullnad men det ser ändock roligt ut i vissa kläder. Vi har ju valt att vänta med att berätta för omgivningen så den där magen är lite i vägen :)

• JossanRy
    nygift skrev 2014-11-23 10:37:10 följande:

Åh idag är jag nojig för de känns som om jag mår för bra i den här graviditeten ...

Fast man ska ju börja må bättre efter v 10 har jag läst (individuellt). Jag har mått helt okej under hela min graviditet (v11).. inge illamående eller så. Bara trötthet, molvärk och smärta i tuttarna. Blir piggare hela tiden och tuttarna börjar göra mindre ont.. måste fortfarande äta regelbundet ;) så det är väl bra att man mår helt okej.. :)
  • JossanRy
    LillyAdelia skrev 2015-01-17 22:10:19 följande:

Börjar tröttna på alla sidoeffekter av graviditeten. Går upp snabbt i vikt (+7 kg i v.15, inte vågat kolla på två veckor), har finnar/utslag i hela ansiktet, eksem i naveln, dåliga leder, dålig mage och dödstrött. Och nu såg jag att jag fått långa fjun över hela hakpartiet!!!!! Stackars ungar som får skäggiga damen som mamma!

Mina finnar är äntligen på tillbakagång (v 19) Dålig mage har det inte blivit nån skillnad med än liksom behåring :) jag upplever också hakhår och mörkare hår på magen.. vi får fortsätta kämpa :)
Svar på tråden Sommarbebisar 2015