Inlägg från: LillyAdelia |Visa alla inlägg
  • LillyAdelia

Sommarbebisar 2015

nygift skrev 2014-12-03 21:02:51 följande:

Ville också ha en doppler att lyssna på barnets hjärta men kom fram till att de antagligen bara stressar mig så att bebisen blir stressad väntar ist på rul 41 dagar kvar :),

Jag hade tyckt det var roligt om det inte varit för att det är strålning som ingen vet hur den påverkar bebisen. Sedan blir bebisen bevisat störd/stressad av både ul och doppler :(

Jag är dock glad att jag läste på lite innan jag föll för frestelsen. Är inte nojig i övrigt men dopplern få jag nog hålla tassarna borta från :)
  • LillyAdelia
    nygift skrev 2014-12-03 22:33:21 följande:

Läste det också men synd att man inte får lyssna hos BM med tratten så man vet att bebisen mår bra. Fast kan ju meddela att mitt illamående har blivit värre kan nästan bara äta mackor nu för tiden

Sen fick jag reda på att min mans syster fick sin son idag ( hon är så omogen o tävlade om vem som blev gravid först) hon har gett ungen namnet tor ove

Jag tycker synd om ungen men är sjukt avundsjuk vill ha varan smurf i famnen:)

Åh hjälp! Vad läskigt med folk som tävlar om sånt :( men hon växer troligtvis upp nu när det finns en viktigare människa att tänka på!

Illamåendet är värre här med, men det har bytt fokus. Förut var det kaffe som kändes som döden, nu kan det vara vad som helst i matväg. Speciellt sånt jag just ätit, så det gäller att hålla tankarna i styr!

Med förra barnet älskade jag att vara gravid, nu är det knappt mysigt. Tycker förlossningen kan vara över och bebisrutinerna invanda och så får det pågå läääänge :)
  • LillyAdelia

Jag har ju barn sen innan så magen började puta ut rätt tidigt. Trots alla magövningar... Första graviditeten blev byxorna för tajta i midjan i vecka 6. Nu var det nog i vecka 4. Kändes bra att plocka fram gravidbyxorna, slapp köpa och riskera att nån såg en vid kassan :)

Förra gången var jag tvungen att outa mig direkt på jobbet eftersom det var lite farliga uppgifter där. Då blev det naturligt att berätta tidigt för familjen också. Denna gång är vi rätt tysta tills det är "säkert" och det känns lite skumt. Magen sticker ut och jag lyfter knappt mitt barn men neeeejdå inget ovanligt här inte :) och jag har givetvis bytt favoritmat av en slump!

Nä, blir skönt att slippa smyga med det, jag är inte gjord för sånt. 1,5 vecka kvar av hysch-hysch.

• LillyAdelia

Nu har jag varit på inskrivning och hälsosamtal! Det tog sjukt lång tid, hade en praktikant med i rummet som verkade väldigt väldigt ny. Det skulle ta 45 min, tog 80! Annars var allt bra och jag fick tid för ul i v 19. Förra barnet var det ul i v.22, trodde jag skulle gå under av all väntan.

• LillyAdelia

Hade fel, appen (gravid app i lila, tror den är vanligast) säger inte v 13. Det är bara alla andra sidor jag kollar en gång i veckan, typ 1177 och mammasidor som säger så. Finns också massa diskussionsttådar om hur det verkligen är så jag antar att det räknas lite olika överallt :)

• LillyAdelia

Jag har också cravings på friska smaker, citrus, frukt, juice osv, har svårt att tänka på julskinka, ägg, korv och annan typisk julmat som blir min diet en vecka eller två framöver :( hade liknande cravings med min dotter, har det nåt samband blir det nog en till prinsessa :)

Har ont i magen med intervaller, ibland känns ingenting och ibland känns det som om magen växer så det syns á la skräckfilm!

V. 13+0 idag.

God jul alla!

• LillyAdelia

Mittens, jag är ett par dagar före dig och kan känna en buckla/kant ca en dm nedanför naveln när jag ligger ner och trycker lite. Magen ändrar känsla där från tarmdaller till vattenballong typ.

Rosen, det ska gå att höra som tidigast i vecka 12 men det är ingen bra ide att stressa barnet ofta med dopplern. Om du inte hör nu så vänta en vecka.

Du kan lyssna på youtube vad du letar efter för ljud, man kan höra navelsträngen också och den är lika giltig som hjärtljudet! Navelsträng låter swoosch swoosch och hjärtat som ett skenande tåg :)

• LillyAdelia
    Mittens skrev 2014-12-27 20:40:45 följande:

Kul med någon jämlik :) Hur mår du i don graviditet? Tack, då ska jag se om jag kan känna den :)

Mådde illa fram till jul men nu är det bra! Väntar nr 2 så jag kan ana fosterrörelser nu, väldigt mysigt! Läste om veckorna vi är i, fostret växer ju sjukt mycket nu, från 8-14 cm på bara en vecka... Inte konstigt det drar och spänner och beter sig :)

Hur är det för dig?
Svar på tråden Sommarbebisar 2015