Sommarbebisar 2015
Hälsingland här!
Hälsingland här!
Känns lite ruttet att efter18veckor ska morgonillamåendet komma!! Vankar omkring här hemma med en orolig 2åring runt benen som undrar varför mamma"apar" (rapar) i skurhinken! Älskade unge! Igår stod han och buffa på magen och ville att "bäsi" skulle komma ut och leka med bilar! :) Mamma har bäsi i magen och pappa har "baskorv" (bajskorv) i sin! :)
Nu ska jag försöka samla ihop mig och ta mitt illamående och ta oss iväg till förskolan och sen vidare till mitt jobb på skolan!
Tycker det är så svårt på morgonen, kan inte äta för tidigt och inte heller vänta för då spyr jag av hungerskänslorna istället! Sen är det lugnt under dagen och så börjar det igen framåt kvällen! Får väl vara glad att det inte påverkar jobbet än iaf!
Och jag går in i v19 idag :)
ÄNTLIGEN har känt puffar i magen så som jag har väntat o längtat!
Var till läkaren på undersökning och provtagning för några veckor sedan, idag fick jag brev hem om att jag har akut brist på B12 och D-vitamin! Inte konstigt att man varit så sjukligt trött och deppig!
Nu hoppas jag att medicinerna värkar fort så energin kommer tillbaka!
Går in i v.20 i morgon och har rul på onsdag, så har också ganska sent! Är mitt andra barn också men är faktiskt oroligare och nojigare denna gång! Har tid hos aurorabarnmorska timmen innan rul och på nått sätt känns det lite olustigt att sitta och prata om kommande förlossning för att sen kanske bara en kvart senare få reda på att nått är galet! Ska bara bli så skönt att få onsdagen överstökad!
Vecka 21 idag :)
Åh jag som måste vänta heeeela dagen då mitt rul är först 17.30!!!
Grattis till pojken ellonbellon :)
Åh nu längtar jag verkligen till mitt i kväll!!
Allt såg fint ut på ultraljudet :) och inte flyttad något i tid heller! Precis på dagen samma BF som barnmorskan fått fram! :)
Men grynet knep ordentligt med benen och ville inte avslöja sitt kön! ;)
Ska få ett nytt ul i v.32 då moderkakan låg i bakkant så kanske får reda på könet då! Är ju så nyfiken så jag spricker! ;)
Vi kommer återanvända vår Emmaljunga duo edge, liggdelen iaf, köper kanske ny sittdel när det är dax för det!
Har varit så sjukt nöjd med Emmaljungan.
Babyskyddet har vi också kvar sen sonen, ett britax som med adapter funkar ihop med Emmaljungan! Guld värt!
Får blåsa lite liv i tråden igen! :)
Idag är första BM besöket med hjärtlljudskontroll och sf mått, ska bli så mysigt att få höra!
Wohoo Ullared imorrn!
Nu är det två siffrigt för mig! Äntligen nu kan man verkligen räkna ner på allvar.
Igår såg jag min mage hoppa runt igen hur mysigt som helst :)
Ska till bm på måndag. Drar mig lite för det då våra möten också är samtal om förra förlossningen som var urjobbig. Så har jag fått tid på kvinnokliniken också nästa vecka, för att prata om samma sak. Jättebra att förbereda sig mentalt för nästa elände men det är sååå psykiskt påfrestande!
V.30 idag då! :) Har gått fort nu, men nu börjar det bli tungt, är typ lika stor nu som jag var i v.40 med sonen! Haft semester nu under påsklovet och känner inte att det ska bli jättekul att gå tillbaka till jobbet i morgon! :/ Min plan var att jobba så länge jag orkade, men som det känns nu ska jag nog snabbt in med en ansökan om graviditetspenning! Hur gör ni andra?