Sommarbebisar 2015
Inte än, men det kommer säkert snart (iallafall om den här graviditeten tänker likna den förra)
Inte än, men det kommer säkert snart (iallafall om den här graviditeten tänker likna den förra)
Nån som gjort glykosbelastning?
Sitter på MVC och har precis druckit upp skiten, fy och blä!
Du får komma in på morgonen fastande och ta glukostest, sen dricka en fruktansvärd sockerlösning som måste drickas upp inom 5min. Sen sitta och vänta 2h för att sedan ta ett till test!
Usch, jag ska göra det den 12/1 och vill verkligen inte. Vet redan nu att jag kommer kräkas upp allt. Va de mkt man skulle dricka? Uuuh ja vill inte! Men de är ju bra att de kollar, antar ja....
Njae, kan få drag i livmodern när jag anstränger mig för mycket, men inget jag direkt tänkter på. Får aldrig ont eller så. Mest får jag "spänningar" när livdmodern växer.
Ja, det är i alla fall i området kring livmodern, jag vet inte exakt var den är :P
Tror du ville svara på Rosens inlägg egentligen för jag tar det så lugnt så bebisen protesterar i princip aldrig :)
Med det sagt så håller jag med, om det gör ont eller känns obekvämt så ska man direkt sluta med det man gör.
Är inte så jättemycket, kanske 3-4dl. Men på tom mage och lite kräkkänslig är det inte jättegott! Smakar så otroligt sliskigt!
I förra graviditeten gjorde jag också detta, men då blandade dom i citron också, tog udden av det allra sliskigaste. Men idag var det bara socker och vatten! :(
Är de nån mer än jag som är överviktig när man plussade?
Åh vad skönt att höra! Har eran BM klagat på eran vikt nått? Jag har gått ned typ 4 kg :)
Mjo jag förstår att det är kroppen som säger ifrån.. Känns så konstigt bara. Jag känner mig redan fysiskt begränsad och jag är bara i vecka 12.. Vill ju köra på som vanligt :p