Inlägg från: hemligönskan |Visa alla inlägg
  • hemligönskan

Sommarbebisar 2015

vi ska ta reda på könet! jag tappar också mycket hår :/ förskräckligt mycket!

• hemligönskan
    nygift skrev 2014-12-06 17:17:28 följande:

Åh köpte en angelsounds nu o lyssnade på hjärtat hittade det lite svagt samt navelsträngen hur coolt som helst :)

vad häftigt!!! :D  va kul!  kanske också borde köpa en och lyssna typ1 gång  månaden.
  • hemligönskan

v.14 idag!!!

Testade ett par mammajeans igår men kände mig inte redo att köpa ännu.
    Jag tycker inte att min mage har växt något speciellt men min sambo tycker det och han är riktigt duktig på att se om jag gått upp och ner i vikt =) på ett bra sätt ;)

• hemligönskan

Jag är också uppe och kissar 1-2 ggr per natt, haha :)

Idag ska vi på vårt ultraljud!!!  Åh jag är nervös och pirrig på samma gång.  Jag hoppas verkligen att den fortfarande lever där inne.

Har suttit och tänkt massa hemskheter, men försöker att inte göra det.

• hemligönskan
    nygift skrev 2014-12-10 21:41:23 följande:
    Hur har de gått med ultraljudet?
    Skrev inte igår då jag har problem med familjeliv i telefonen, sidan blir bara vit.

Vi fick göra vårt första vanliga UL,på magen. Först när vi fick se bebis så låg den helt stilla så jag blev jätterädd, men sen flyttade hon lite på apparaten och då såg man hjärtat ticka för fullt!!!

Bebi var ju också såklart mycket större än tidigare, i v 6 var den 8,6 mm och nu var den 86 mm :D Hon tyckte att det såg jättebra ut och den började röra på sig efter vi kollat på hjärtat, den sparkade med fötterna och lyfte upp handen, såg nästan ut som ett litet Hej hej :D

Vi fick titta jättelänge.  Den maskinen dom hade var dock inte så bra så det var inte lika tydligt som man kunde sett annars, så vi kunde inte se vilket kön det var, men det spelar ingen roll alls för mig. Mest sambon som ville veta redan nu.

ÅH alltså jag blev helt tårögd och började nästan gråta :D Den var så söt! Läkaren tyckte att huvudmåttet såg bra ut också, och att händerna och fötterna såg bra ut :)

Nu känner jag mig mindre nojjig,  tänk att den ligger där inne och myser i min mage!!! HELA TIDEN! :D
  • hemligönskan

Godmorgon v.15 och trimestern 2!

Känns otroligt att det går så snabbt! Min bror sa i helgen att det kommer gå snabbare också. Först känns det som att det tar jättelång tid och sen helt plötsligt är det dags att åka in och föda.

Jag tycker fortfarande inte att min mage växer! Men min kille tycker det så jag får lita på honom.

Någon som börjat få lite beläggning på bröstvårtorna? Det blir lite gult som mank an skrapa bort, och det är för att talgen bereder för att mjölken ska gå igenom.

• hemligönskan
    nygift skrev 2014-12-15 10:25:11 följande:
    Den växer nog haha. Jag märker de genom att kläderna inte passar lika bra längre samt att magen tar i ibland haha jag tror trimester 2 kommer gå skit fort och tycker de är super kul att vi är exakt lika långt gången haha de där med bröstvårtorna har jag aldrig hört talas som men har märkt att mina blir extremt torra till o från o samma sak i ansiktet.
    jag hoppas det =) tycker i och för sig att mina byxor är väääldigtt tighta nu... hmm.

Jag tycker också att det är jättekul =)=) jag läste på lite olika ställen om brösten, så kände mig lugn :P

Har börjat bli mindre trött nu! och mår inte lika illa.  sitter och tänker på hur den rörde sig där inne... ååååh! =D   får se igen om 1 månad och 1 dag. Längtaaaaaaar
  • hemligönskan
    nygift skrev 2014-12-15 16:10:42 följande:
    Åh spännande :) jag kände av bebben idag o varan hund känner hela tiden han ligger på min mage hela tiden haha

29 dagar kvar till rul :)
    vaaa kände du av den... hur kändes det?  Jag har känt någonting men tror inte att det är bebis dock..
  • hemligönskan

fjärilar! Hmm. nu när jag var på väg in till denna tråd kände jag som en stor puff vid naveln, men det lär inte varit den, det borde ju sitta djupare? haha. Har tarmar som puffar och buffar, har alltid haft det så det kommer nog ta lång tid innan jag känner nåt.

Jag har börjat titta på bebisgrejer men inte köpt något än..

• hemligönskan

fjärilar! Hmm. nu när jag var på väg in till denna tråd kände jag som en stor puff vid naveln, men det lär inte varit den, det borde ju sitta djupare? haha. Har tarmar som puffar och buffar, har alltid haft det så det kommer nog ta lång tid innan jag känner nåt.

Jag har börjat titta på bebisgrejer men inte köpt något än..

Svar på tråden Sommarbebisar 2015