Inlägg från: LillyAdelia |Visa alla inlägg
  • LillyAdelia

Sommarbebisar 2015

Nej jag vet faktiskt inte varför det blev Adelia i mitt användarnamn, hittade bara på det faktiskt :) tror jag kan ha haft sångerskan Adele på hjärnan eller så!

Är i vecka 16, kan känna att dendär i magen flyttar sig lite ibland. Blir helt klart häftigare sedan!

aleydis skrev 2015-01-05 22:52:37 följande:

Hej LillyAdelia,

Lite off topic, men heter du Adelia eller något av dina barn? Det är ett av mina favvonamn om vi får en tjej, men maken är lite skeptisk. Jag tycker också om Adeline och Amelia :). Berätta gärna om dina erfarenheter av namnet :)

Ang inlägget så känner jag verkligen igen känslan, går här oh väntar på fosterrörelser och undrar ibland om det finns ngn där. Vilken vecka är du i? Jag är i v. 19 och har RUL nästa vecka, ser fram emot det.

• LillyAdelia

Jag märker det på att det känns som om nån vänder sig inuti en vattenballong ungefär. Eller som en fisk som rycker till lite. Känns halt och lite bubbligt. Känns nästan inte men kroppen känner igen det från förra gången så jag blir helt pirrig och glad :) har bara känt det ett fåtal gånger ännu men det ökar ju sen!

• LillyAdelia

Vi har beslutat oss för att inte ta reda på kön denna gång heller. Förra gången var vi och alla andra sååå säkra på att det var en pojke, blev väldigt kul att det var en tös! Gillar väl överraskningen galna som vi är :) blir överlyckliga vilket som, dock är det lättare att komma på fina flicknamn.

• LillyAdelia

På min mottagning säger de att det är standard med rul i v 19. För att vara standard skiftar det väl en hel del tycker jag!

Har gått upp 5 kilo, varav 4 redan innan plusset och alla säger att de trodde jag var beräknad mycket tidigare. Känns lite blandat att vara stor redan:/ är kort också så jag har alltid tyckt att jag ser knubbig ut trots normalvikt. Nåja, nu har man en ursäkt iaf :)

• LillyAdelia

Vill också varna för tanken att man går ner i vikt sen när man ammar. Jag rasade i vikt och hamnade några kilo under min normalvikt under de första månaderna. Blev snarare sliten än smal och glad som idealet. Sen slutade vi amningen och vips gick jag upp till ett par kilo över min vanliga vikt!

Tror iaf i mitt fall att jag hade svårt att äta tillräckligt och viktraset var mer som en bantning, man går ju upp allt igen!

Så tänk inte att allt ordnar sig automatiskt efteråt...så äta för två är liksom lite dumt i det långa loppet :)

• LillyAdelia

Går ut med hunden och bär omkring på ett envist och ilsket barn men i övrigt ingen träning. Blir matt i benen och andfådd av att titta på vår trappa hemma.

Jag blöder näsblod mycket också, tänker att det nog blir värre om jag anstränger mig mer. Men knipövningar är bra, man vet att de gör nytta :)

• LillyAdelia

Jag har också mycket större mage än förra graviditeten. Magmusklerna är ju inte som de varit även om man tränar, de man hade innan hade ju byggts under hela livet!

Det är kanske tidigt att känna jättemycket, brukar väl vara som vildast runt v 25-30 om jag inte minns fel. Moderkaka i framvägg är också helt rimligt att anta. Inget att oroa dig för, du får se den alldeles alldeles snart!

• LillyAdelia

Hade det halva förra graviditeten och det börjar krypa på nu igen. Gick bort tre mån efter att barnet föddes ca så det blev till att tänka på hur man rör sig!

• LillyAdelia

Tyckte Yamandu var fint!

Nygift, vad roligt! Och så får du se honom igen snart :)

Just nu tänker vi Ingrid/David men vi har så svårt med pojknamn. Så glad att vi fick en dotter först, hon hade förblivit namnlös som pojke!

Svar på tråden Sommarbebisar 2015