Sommarbebisar 2015
Jag har en sprattlande fisk i min mage!
Jag har en sprattlande fisk i min mage!
Det finns en grupp för maj-juni bebisar på FB som jag är med i. Om ni skickar ett PM här på FL till tinkywinky och ber henne att lägga till er i gruppen så får ni mer info :) vi är jättemånga där och det läggs upp mycket uppdateringar!
Jag mår inte illa längre, men igår så fick vi ett badkar som bortskänktes, och personen hade inte städat ur där i proppen vid avloppet... alltså gud... Jag är lite känslig vanligtvis. Nu, när jag stod där och drog ut allt hår med gummihandskar och massa klegg så fick jag först mängder av kväljningar och sedan kräktes jag 5 gånger på rad i toaletten. Usch vad dåligt jag mådde!!!! Det hade jag nog inte gjort om jag inte var gravid.
Nu är dock badkaret skinande rent och jag tog mitt första bad igårkväll. Vilken dröm det var!
Något jag INTE gillar med graviditeten är den typ graviditetsastma jag har fått. Har hostat sedan nyår, och i och med att man har så mycket mer slem när man är gravid så lägger det sig iför i halsen så att jag inte kan andas på cirka 30 sekunder efter jag har hostat, och det är ju lång tid när man behöver luft.. inatt så vaknade jag av att jag hostade och in te kunde andas, flög upp och försökte få min kille att se mig, ifall jag skulle svimma, men tillslut så kunde jag andas. Sen gick jag på toa och började hosta igen och det kom så mycket slem att jag kräktes rakt ut i handen och över hela mig. Roligt liv. Jag som precis slutat oroa mig så mycket för bebisen också, vill bara få kunna njuta av graviditeten!
hemligönskan: Vad säger läkarna? Finns det ingen hjälp att få?
Mitt humör har börjat påverkas nu känner jag. Väldigt känslig och blir lätt sur(håller det dock inom mig) och blir väldigt lätt ledsen. Undra hur det här ska gå :p så lång tid kvar!!
känner fortfarande inte så mycket av min lilla killes sparkar. Ibland kommer läskiga tankar upp, att han kanske har.. ja ni vet... men sen kommer något som känns som en liten spark och då känns det lite bättre.
Inatt drömde jag att han sparkade så mycket att man såg hans fot tryckas ut på magen, det var så häftigt! Men det var ju bara en dröm :P Senast i förrgår sa en kollega på jobbet till mig "vilken vecka är du i nu? 23?!?! Man ser inte ens att du är gravid!" suuuck. jag vill ju verkligen ha den där bautamagen och va så fint gravid!
Tack för era svar tjejer. Jag skulle känna mig säkrare om jag kände hans sparkar en massa under dagen. Jag känner bara småknuffar.
Nygift: Vad typiskt att det inte gick att se igen! Men nu är du där inne igen och får förhoppningsvis se allt ni ska :)
Ellonbellon: trodde också att jag skulle få en tjej! haha :) men då har vi båda små killar i våra magar. Känns också väldigt bra :)
De senaste dagarna har jag haft ont i magen. Inatt så vaknade jag, jag låg på sidan och skulle lägga mig på rygg men när jag började försöka vända mig så strålade det över hela magen och smärtade så in i norden!! Tog ett tag innan jag kunde vända mig helt.. usch. Man blir ju orolig för sin lilla son som ligger där inne, tänk om han har ont eller något från det?
Förhoppningsvis påverkar det bara mig :)!
Hemligönskan, ringde du bm , va sa dom? Har också ont som du beskriver de när jag sover emellanåt!
Hemligaönskan, okej! Dela gärna med dig om du får några svar :) hoppas det blir bättre!
Tack :) vi ska tillbaka på tisdag, va svårt att hitta magsäcken. Men allt såg bra ut:)
Vi väntat en lillebror :))
v25 idag! tycker att han börjar bli lite tung på magen nu. Det kändes lite tyngre att gå till jobbet iallafall. Har börjat känna mycket fler sparkar nu förresten! Väldigt skönt :)