Inlägg från: hemligönskan |Visa alla inlägg
  • hemligönskan

Det finns en grupp för maj-juni bebisar på FB som jag är med i. Om ni skickar ett PM här på FL till tinkywinky och ber henne att lägga till er i gruppen så får ni mer info :) vi är jättemånga där och det läggs upp mycket uppdateringar!

• hemligönskan

Jag mår inte illa längre, men igår så fick vi ett badkar som bortskänktes, och personen hade inte städat ur där i proppen vid avloppet... alltså gud... Jag är lite känslig vanligtvis. Nu, när jag stod där och drog ut allt hår med gummihandskar och massa klegg så fick jag först mängder av kväljningar och sedan kräktes jag 5 gånger på rad i toaletten. Usch vad dåligt jag mådde!!!! Det hade jag nog inte gjort om jag inte var gravid.

Nu är dock badkaret skinande rent och jag tog mitt första bad igårkväll. Vilken dröm det var!

• hemligönskan

Något jag INTE gillar med graviditeten är den typ graviditetsastma jag har fått. Har hostat sedan nyår, och i och med att man har så mycket mer slem när man är gravid så lägger det sig iför i halsen så att jag inte kan andas på cirka 30 sekunder efter jag har hostat, och det är ju lång tid när man behöver luft.. inatt så vaknade jag av att jag hostade och in te kunde andas, flög upp och försökte få min kille att se mig, ifall jag skulle svimma, men tillslut så kunde jag andas. Sen gick jag på toa och började hosta igen och det kom så mycket slem att jag kräktes rakt ut i handen och över hela mig. Roligt liv.  Jag som precis slutat oroa mig så mycket för bebisen också, vill bara få kunna njuta av graviditeten!

• hemligönskan
    Kelsson1 skrev 2015-01-28 09:22:12 följande:

hemligönskan: Vad säger läkarna? Finns det ingen hjälp att få?

de kände inte riktigt igen just det här, men sa att jag skulle gå till vårdcentralen och bli undersökt :(.
  • hemligönskan
    aleydis skrev 2015-01-29 10:44:15 följande:
    Har du astma sen innan?

Jag har förkylningsastma, och det är jätteviktigt att behandla under graviditeten. Gå till en läkare och prata med dem, se om de kan hitta på ngt
    jag har inte astma sedan innan, bara nu när jag är gravid och har den här hostan. Hade du astman sedan tidigare?

Ska gå till läkarn på måndag i så fall, tack!
  • hemligönskan
    Whizzer skrev 2015-01-29 23:40:41 följande:
    Samma här, känner mig heldeppig pga avsaknad av symtom.. andra graviditeten och då ska ju man ju bli större tidigare, man ska känna rörelser tidigare osv osv.. kan fortfarande ha mina vanliga kläder, och något fladder känns inte och på lördag går jag in i vecka 20. Har en Caremaxx men inte kan jag höra nåt... vi har UL på måndag eftermiddag och jag börjar nästan ställa in mig på att det är dött därinne..
    Det "farliga" med såna dopplers är att man börjar oroa sig så mycket när man inte hör några hjärtljud. Det tog min BM(som är väldigt duktig) flera minuter innan hon hittade vår bebis hjärtljud, på grund av hur min moderkaka ligger. Det kan vara en sån enkel sak! Om jag hade skaffat en doppler hade jag definitivt inte hittat hjärtljuden själv kan jag lova. Hade aldrig vågat trycka så hårt som min BM gjorde och inte "söka" på samma sätt som hon gjorde.

Det är inte heller alla som känner av bebis tidigt i andra graviditeten heller, eller har stor mage. Allt är så individuellt.

Håller tummarna för dig för måndag, men jag tror att det kommer gå fint!
  • hemligönskan

Mitt humör har börjat påverkas nu känner jag. Väldigt känslig och blir lätt sur(håller det dock inom mig) och blir väldigt lätt ledsen.  Undra hur det här ska gå :p så lång tid kvar!!

• hemligönskan

känner fortfarande inte så mycket av min lilla killes sparkar. Ibland kommer läskiga tankar upp, att han kanske har.. ja ni vet... men sen kommer något som känns som en liten spark och då känns det lite bättre.

Inatt drömde jag att han sparkade så mycket att man såg hans fot tryckas ut på magen, det var så häftigt! Men det var ju bara en dröm :P  Senast i förrgår sa en kollega på jobbet till mig "vilken vecka är du i nu? 23?!?! Man ser inte ens att du är gravid!"   suuuck.  jag vill ju verkligen ha den där bautamagen och va så fint gravid!

• hemligönskan

Tack för era svar tjejer. Jag skulle känna mig säkrare om jag kände hans sparkar en massa under dagen. Jag känner bara småknuffar.

Nygift: Vad typiskt att det inte gick att se igen! Men nu är du där inne igen och får förhoppningsvis se allt ni ska :)

Ellonbellon: trodde också att jag skulle få en tjej! haha :) men då har vi båda små killar i våra magar. Känns också väldigt bra :)

• hemligönskan
    Ellonbellon skrev 2015-02-04 14:22:37 följande:
    Ja, men då känner du ju bebisen i alla fall. Tror inte alla bebisar sparkar hej vilt heller :) Jag känner också mest buffar, men vissa mer än andra. Hade gissat var huvud, armar och ben låg och jag hade helt rätt :) Fast han ligger med huvudet mot ryggen.

Jaa, det enda jag tycker är tråkigt är barnkläder till pojkar. Jag vill ha starka färger men det verkar ju inte finnas så mycket till pojkar, allt ska vara i pastell verkar det som.

Hade ni namn på er än? :)
    Det är sant! Men tänk om det bara är min mage som spökar , haha! Såna tankar får jag. Att det säkert bara är magen..

Förstår dig, jag har kollat runt lite. På Next så finns det fina kläder. Det finns en del fina pojkkläder men de är lite svårare att hitta!

jaa :) Evan ska han heta, min kille kommer från skottland så vi ville ha ettinternationellt namn :)
  • hemligönskan
    Ellonbellon skrev 2015-02-04 15:07:00 följande:
    Det är nog inte din mage som spökar, dina tarmar är ju mycket högre upp, så det du känner under naveln är i princip bara bebisen :)

Jag har hittat lite på KappAhl, med betoning på lite... Men får väl gå runt och leta lite mer noggrant nu :)

Ah, min man är från Uruguay så vår ska heta Yamandú. Inte så internationellt men väldigt annorlunda. Tog ett bra tag innan jag gillade namnet :P Är fortfarande inte helt säker på det men... kallar honom Yam :)
    Yam var ett supergulligt smeknamn!

Jag testade en grej igårkväll när jag låg i sängen. Dom säger ju att bebis är vaken typ när man går och lägger sig precis, så när jag låg på rygg i sängen så började jag prata med honom och så buffade jag lite med några fingrar på magen, och då buffade han tillbaka!! :D Gjorde det några gånger och han gjorde oftast tillbaka alla gånger. Det var jättekul :):)
  • hemligönskan
    nygift skrev 2015-02-05 10:52:13 följande:
    Åh haha de ska jag testa nångång mysigt :)men känner du han mkt? Jag känner mest sparkar när jag ligger still men du är väl en vecka före mig ?kanske känns lite mer då :) går snart in i vecka 22:)
    Har inte känt så mycket men känner småpuffar när jag kommer till jobbet och sätter mig ner, och så igår i sängen då. Kände mer när jag höll tillbaka med handen.

Har ju moderkakan i vägen så det är väldigt dämpat där inne :P.

GUD VAD JAG LÄNGTAR!
  • hemligönskan

De senaste dagarna har jag haft ont i magen. Inatt så vaknade jag, jag låg på sidan och skulle lägga mig på rygg men när jag började försöka vända mig så strålade det över hela magen och smärtade så in i norden!! Tog ett tag innan jag kunde vända mig helt.. usch. Man blir ju orolig för sin lilla son som ligger där inne, tänk om han har ont eller något från det?

Förhoppningsvis påverkar det bara mig :)!

• hemligönskan
    Missyk skrev 2015-02-10 14:19:22 följande:

Hemligönskan, ringde du bm , va sa dom? Har också ont som du beskriver de när jag sover emellanåt!

Hej!

Jag mailade, hon sa att det kan vara urinvägsinfektion så jag ska komma in idag och ta prover. Vi skulle prata mer om smärtan som jag fått under nätterna när jag kommer in.
  • hemligönskan
    Missyk skrev 2015-02-11 22:14:39 följande:

Hemligaönskan, okej! Dela gärna med dig om du får några svar :) hoppas det blir bättre!

Vi fick inte fram om det var urinvägsinfektion, hon skulle skicka proverna till labbet så jag får svar på måndag om det är det :)

hon sa att det kunde vara foglossning och smärtan på natten var inget att oroa sig över.

Vi lyssnade på Evans hjärta och det bankade på jättefint och buffarna jag har känt bekräftade hon var hans sparkar :)!
  • hemligönskan
    Missyk skrev 2015-02-13 12:19:25 följande:

Tack :) vi ska tillbaka på tisdag, va svårt att hitta magsäcken. Men allt såg bra ut:)

Vi väntat en lillebror :))

Grattis!! :):):)
  • hemligönskan

v25 idag! tycker att han börjar bli lite tung på magen nu. Det kändes lite tyngre att gå till jobbet iallafall. Har börjat känna mycket fler sparkar nu förresten! Väldigt skönt :)

Svar på tråden Sommarbebisar 2015