Inlägg från: WinterDawn |Visa alla inlägg
  • WinterDawn

Lämna Ragdoll 8 timmar?

Katten kommer nog sova större delen av de ensamma timmarna, så det är nog ingen fara att lämna den. Men om ni skulle märka att den mår dåligt så kan ni ju skaffa en kattkompis.

• WinterDawn
    cirkusmusen skrev 2014-10-09 09:51:27 följande:
    Jag håller med här ovan. Speciellt en ragdoll som helst inte ska vara själv även fast den är vuxen. Jag har en ragdoll på 16 v. Han har en kattkompis och dom fungerar väldigt bra tillsammans. Men jag kan inte ens stänga in mig i ett rum för då står ragdollen utanför och jamar, och då har jag ändå en väldigt trygg katt annars.

Så nej, oavsett vad andra har svarat i den här tråden. Du kan inte lämna en ragdoll-unge helt själv så många timmar. Oerhört elakt!

Vet uppfödaren om detta? Jag tror inte någon seriös uppfödare hade sålt katten till ett sådant hem heller.

Säger inte detta för att vara elak, tänker på den stackars katten.
    Jag kan inget om ragdolls, med mitt svar antog jag att ts tagit reda på tillräckligt mycket av rasen och att man kunde ha dem ensamma eftersom hon bara skaffat en.
    Jag har själv katter som inte ska vara ensamma, men då skaffade vi flera på en gång.
Svar på tråden Lämna Ragdoll 8 timmar?